۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۷۴۲۵۳۰

گزارشی از گردهمایی طلاب و فضلای همدان + تصاویر

گزارشی از گردهمایی طلاب و فضلای همدان + تصاویر
جلسه طلاب و فضلای استان همدان با حضور نماینده ولی فقیه در این استان و رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه برگزار شد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین شعبانی نماینده ولی فقیه در استان همدان در جلسه طلاب و فضلای استان همدان که در دفتر حضرت آیت الله نوری همدانی برگزار شد، ضمن تبریک آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج)، اظهار داشت: نمایندگان طلاب و فضلا دغدغه رفع مشکلات را داشته که نشانه آن، پیگیری مستمر این عزیزان است و ان شاءالله بتوانیم با اهتمام مسئولین استان، بخشی از این مشکلات را حل نماییم.

جلسه طلاب و فضلای استان همدان برگزار شد

وی در ادامه از مردم استان همدان برای کمک به برگزاری مراسم اربعین تقدیر کرد و گفت: استان همدان دارای بیش از هشت هزار شهید می باشد که مایه افتخار است و همچنین بالغ بر 150 موکب در ایام اربعین در این استان داشته ایم که جای تقدیر و تشکر از مردم و خادمان حسینی دارد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان همچنین از وحدت شکل گرفته در استان و پیگیری امور استان توسط مسئولان ابراز خرسندی کرد.

جلسه طلاب و فضلای استان همدان برگزار شد

در ادامه این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر، نماینده طلاب و فضلای همدان از اهتمام حضور نماینده ولی فقیه در استان همدان در جمع طلاب و فضلا تقدیر کرد و گفت: بحمدالله نمایندگان طلاب استان همدان، جهادی و بی شائبه، خود را وقف خدمت به طلاب کرده اند تا بتوانند خدمتی برای فضلا داشته باشند.

وی مطالبه گری را یکی از  وظایف نمایندگان طلاب دانست و تصریح کرد: مطالبه گری از وظایف نمایندگان طلاب و فضلاست و ان شاءالله بتوانیم مطالبات طلاب را به مسئولان و بزرگان حوزه برسانیم.

نماینده طلاب و فضلای همدان بر ضرورت بزرگداشت مفاخر استان و خصوصا آیت الله نوری همدانی تأکید کرد و اظهار داشت: اهتمام ویژه به بزرگان حوزه مخصوصا حضرت آیت الله نوری همدانی از درخواست های ماست و مسئولان استان باید نکوداشتی برای این شخصیت بزرگ علمی حوزه در قم و استان همدان برگزار کرده و حتی اتوبانی در ورودی استان به نام ایشان نام گذاری شود.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلا  حوزه علمیه قم خاطرنشان ساخت: شهید مصطفی الحسینی از شهدای بزرگ بین المللی استان همدان است و باید این شهید و سایر شهدای این استان، معرفی بهتری شوند.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر از تدریس ۳۰۰  استاد همدانی در حوزه علمیه خبر داد و بیان داشت: استان همدان ضمن داشتن طلاب انقلابی در حوزه علمیه قم، بالغ بر 300 استاد در مقدمات، سطوح عالی و خارج حوزه دارد که مایه افتخار است.

جلسه طلاب و فضلای استان همدان برگزار شد
 در بخش دیگر  از این جلسه دکتر قاسمی فرزاد، استاندار استان همدان استان همدان را دارالمومنین خواند و اظهار داشت: استان همدان، دارالمؤمنین و دارالمجاهدین بوده و بزرگان حوزوی بسیاری دارد که از جمله آن آیت الله العظمی نوری همدانی است.

وی از راه اندازی انجمن مفاخر استان همدان خبر داد و ابراز داشت: انجمن مفاخر در استان همدان راه اندازی شده و ان شاءالله نکوداشت و بزرگداشت مقام مرجعیت، حضرت آیت الله نوری همدانی را در دستور کار این انجمن قرار خواهیم داد.

استاندار همدان در بخش دیگر از سخنان خود به برنامه ها و فعالیت های صورت گرفته در استان اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: در طول دو سال گذشته، 172 واحد تولیدی راکد و تعطیل را در حوزه صنعت، معدن، خدماتی و کشاورزی به چرخه تولید برگرداندیم و مشخصات این واحدها نیز به اصحاب رسانه داده شده تا راستی آزمایی صورت بپذیرد.

نماینده عالی دولت در استان همدان از ثبت حدود ۲۶ هزار شغل در استان همدان در سال گذشته خبر داد.

دکتر قاسمی فرزاد پیرامون ایجاداشتغال در استاد افزود: برای امسال نیز 57 درصد تعهد ایجاد شغل در استان همدان نیز محقق شده و ان شاءالله تا پایان سال به 100 درصد خواهد رسید.

استاندار همدان یکی از برنامه های استانداری را انتقال آب از فاصله 145 کیلومتری به همدان عنوان کرد و بیان داشت: برای انتقال آب، قرارگاه خاتم الانبیاء به صورت جهادی پای کار آمده و بحمدالله از طراحان ایرانی نیز برای این کار استفاده شده و در پایان شهریور، کار انتقال آب به پایان رسیده است؛ ان شاءالله آب رسانی به 160 روستای محروم با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) انجام خواهد شد.

دکتر قاسمی فرزاد پیرامون این انتقال آب افزود: برای بهره برداری از این أبرپروژه، هجمه های بسیاری را تحمل کردیم و جا دارد از دلگرمی ها و حمایت های نماینده محترم ولی فقیه در استان همدان کمال تقدیر و تشکر را داشته باشیم.

ارسال نظرات