۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۷۴۲۶۶۰
مدیر مرکز اسلامی استان کرمانشاه:

رسالت امامین انقلاب در امتداد رسالت پیامبر اسلام است

رسالت امامین انقلاب در امتداد رسالت پیامبر اسلام است
کرمانشاه ـ حجت الاسلام فاطمی نسب گفت: رسالتی که امامین انقلاب دارند براساس روایات در امتداد رسالت پیامبر اسلام (ص) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، یادواره شهید با عنوان «آبروی محله» با هدف قدردانی از خانواده‌های شهدا، ترویج فرهنگ ایثار و معرفی حماسه‌ها و فداکاری‌های شهیدان به نسل امروزی با حضور مدیر مرکز اسلامی استان کرمانشاه، امام جمعه، فرماندار، فرماندهان نظامی و انتظامی سرپل ذهاب و جمعی از خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و اهالی محله جهاد این شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام فاطمی نسب در این مراسم ضمن تبریک هفته وحدت و هفته دفاع مقدس اظهار داشت: امسال هفته دفاع مقدس و هفته وحدت باهم تقارن یافته و فرصت مغتنمی است که رابطه بین اسلام و شکل گیری دفاع مقدس را بررسی کنیم.

مدیر مرکز اسلامی استان کرمانشاه افزود: یادواره های شهدا مورد توجه خداوند است چون خون شهدا برای دفاع از اسلام و قرآن ریخته شد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان کرمانشاه گفت: رسالتی که امام عظیم الشان و رهبر انقلاب دارد براساس روایات در طول رسالت پیامبر اسلام (ص) است و امام راحل به تاسی از بعثت پیغمبر و با شعاری که برگرفته از اسلام و قرآن است، انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند.

حجت الاسلام فاطمی نسب بیان داشت: آن زمان مالک اشترها در رکاب امیرالمومنین ایستادند و جنگیدند تا اسلام زنده بماند و بعد از۱۴ قرن‌ یکی از تربیت یافتگان مکتب اسلام و شاگرد امام صادق علیه‌السلام پرچم اسلام را بلند کرد و افرادی به تاسی از یاران و اصحاب پیامبر در رکاب ایشان ایستادند و جنگیدند که این شهدا از همان افراد هستند.

مدیر مرکز اسلام استان کرمانشاه گفت: خون این شهدا در مسیری ریخته شد که آن مسیر اسلام ناب است رسالت و ماموریت این شهدا همان رسالت اصحاب پیامبر است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان کرمانشاه بیان کرد: شهدای گرانقدر انقلاب و دفاع مقدس اگر در بدر و احد و خندق هم بودند در رکاب پیامبر اسلام (ص) می جنگیدند تا به شهادت برسند با این تفاوت که این شهدا محضر پیامبر را درک نکرده و حتی محضر امام زمانشان را هم در عالم واقع درک نکردند و قطعا ثواب و اجر و پاداش این شهدا از شهدای صدر اسلام بیشتر است.

وی افزود: شهدا متوجه شدند که در رکاب امام رضا(ع) جنگیدن، همانند جنگیدن در رکاب پیامبر (ص) است لذا بهترین پاداش الهی نصیب آنها شد و اگر ما به این نتیجه رسیدیم که انقلاب ما در طول رسالت پیامبر (ص) است هیچ چیزی نمی تواند بین ما و انقلاب فاصله اندازد.

حجت الاسلام فاطمی نسب اظهار داشت: علت اینکه اجر و پاداش شهدای انقلاب بیشتر است به دلیل این است که در آخرالزمان فتنه ها بیشتر می شود و لذا ما باید مراقب باشیم که مظاهر دنیوی ما را از انقلاب و اسلام دور نکند.

مدیر مرکز اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه کسانی که در یادواره شهدا شرکت می کنند، قطعا شهدا از آنها دعوت کرده اند، گفت: در روایتی است که اسلام در غربت متولد شد و به زودی به حالت غربت خود برمی گردد و خوش به حال قربا و نزدیکان و قربا کسانی هستند که وقتی مردم به سمت فساد می روند اینها سالم می مانند و به فکر اصلاح خود هستند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دشمنان اسلام امروز به خوبی می دانند که قدرت جنگ نظامی با ایران اسلامی را ندارند و لذا به جنگ فرهنگ و اعتقادات ما آمده است و تلاش می کنند که این مکتب و این فرهنگ دفاع مقدس را از جوانان ما بگیرد.

وی افزود: تمرکز امروز دشمن روی جغرافیا و خاک ما نیست و بر ذهن و تفکر و اعتقادات و باورهای ما تمرکز کرده است، بنابراین اگر می خواهیم فردای قیامت شرمنده شهدا نباشیم باید مدافع واقعی انقلاب اسلامی و گوش به فرمان ولایت فقیه باشیم.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان کرمانشاه گفت: اگر ما در دفاع مقدس در یک جنگ نامتقارن با تمام دنیای استکبار موفق و پیروز شدیم بخاطر اعتقادات رزمندگان و شهدای ما بود.

حجت الاسلام فاطمی نسب اظهار داشت: ما در طول ۴۴ سال عمر انقلاب در اوج عزت و اقتدار قرار داریم در تمام این دوران ما تحریم بودیم اما ملتی که تکیه بر قرآن و ارزشها داشته و آرمان و رهبر داشته باشد اینگونه رشد خواهد کرد که امروز دشمن نگران است که ما پهبادها و موشک های خود را نتوانیم بفروشیم. /1400/

 

ارسال نظرات