۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۵
کد خبر: ۷۴۲۹۱۸
مدیر مدرسه علمیه امام کرمانشاه:

اقتدار امروز نظام در سایه وحدت شیعه و سنی میسر شده است

اقتدار امروز نظام در سایه وحدت شیعه و سنی میسر شده است
کرمانشاه ـ حجت الاسلام بیات گفت: ایران اسلامی در سایه اتحاد بین شیعه وسنی و سایر مذاهب توانست اقتدار و هیمنه‌ در شأن و جایگاه حقیقی اسلام را تجربه کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت‌الاسلام کمال بیات امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران که به مناسبت هفته وحدت برگزار شد، اظهار داشت: بزرگترین ضربه‌ای که مسلمانان از صدر اسلام تاکنون خورده‌اند به دلیل همین اختلافات قومی و مذهبی بوده است.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) کرمانشاه افزود: اگر تاریخ را مرور کنیم متوجه می‌شویم که دشمنان اسلام برای ضربه‌زدن به پیکره اسلام همواره روی اختلافات داخلی مسلمانان سرمایه‌گذاری کرده‌اند و از همین اختلاف‌نظرها و جنگ‌های داخلی برای تضعیف قدرت اسلام بهره برده‌اند.

وی گفت: بر اساس تجربه جمهوری اسلامی ایران پس از انقلاب، در سایه اتحاد بین شیعه و سنی و سایر مذاهب توانستیم اقتدار و هیمنه‌ در شأن و جایگاه حقیقی اسلام را تجربه کنیم که ادامه این مسیر مرهون ایثارگری و خون شهدای شیعه و سنی بوده است.

حجت‌الاسلام بیات با تاکید بر اهمیت وحدت، تصریح کرد: دشمن برای شکست انقلاب و نظام مقدس اسلامی نقشه اختلاف‌افکنی بین شیعه و سنی را طراحی کرده و به مقدسات سایر مذاهب توهین کرده و در این میان از مسلمانان نادان چه شیعه و چه سنی در پیشبرد اهدافش سوءاستفاده خواهد کرد.

وی گفت: طبیعتا با ایجاد فتنه و هیجانی کردن طرف مقابل آتش فتنه را شعله‌ورتر می‌کند لذا تجربه نشان داده که وحدت می‌تواند هیمنه و اقتدار اسلام را حفظ کند و مسلمانان به جایگاه واقعی خودشان دست پیدا کنند.

حجت‌الاسلام بیات با اشاره به سخنانی از امامین انقلاب، گفت: هر حنجره‌ای که درصدد باشد دانسته یا نادانسته بر تفرقه و اختلاف بدمد این چه بخواهد و چه نخواهد و چه بداند و چه نداند حنجره دشمن است و در اختیار دشمنان اسلام قرار دارد و به نفع ایادی شیطان حرف می‌زند.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) کرمانشاه خاطرنشان کرد: حفظ اقتدار و امنیت جامعه سالم در گرو حفظ وحدت است تا بتوان با آرامش در کنار یکدیگر زندگی کرد./1400/

ارسال نظرات