۱۲ بهمن ۱۳۸۸ - ۲۲:۴۸
کد خبر: ۷۴۳۱۱
آیت الله سبحانی:

بسیجیان از نمونه های انقلاب هستند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله سبحانی گفت: انبیا برای پرورش روح و روان بشر فرستاده شده اند و در واقع مهندسان روح انسان هستند.
حضرت آيت الله جعفر سبحاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید، دوشنبه شب در دیدار با جمعی از اساتید بسیجی و اعضا هیات علمی دانشگاه های کشور، در سخنانی با اشاره به نقش انبیا و اولیا الهی در جامعه گفت: انبیا برای پرورش روح و روان بشر فرستاده شده اند و در واقع مهندسان روح انسان هستند.

وی اظهار داشت: انبیا برای ایجاد عقیده در انسان مبعوث نشده اند زیرا ریشه های اخلاق در وجود همه انسان ها هست، انبیا آمده اند عقول و فطرتی که روی آن پرده حجاب قرار گرفته را پرورش دهند.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم تاکید کرد: انبیا آموزگاران و نوآوران نیستند بلکه نسبت به مسائل فطری یادآوران هستند و این مسائل را پرورش می دهند.

حضرت آیت الله سبحانی بیان داشت: البته این موضوع به معنای عدم نوآوری انبیا نیست، اما در اصول عقائد و اخلاق کار انبیا الهی یادآوری فطرت است.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه اساتید بسیجی و بسیجیان را از جمله نمونه های برجسته نظام دانست و تصریح کرد: شما باید از لحاظ اخلاق و عمل در درجه بالایی باشید و با عمل خود مردم را به معارف و احکام الهی دعوت کنید و برای دیگران الگو باشید.

حضرت آیت الله سبحانی در ادامه خداجویی را از جمله گرایشات بشر دانست و بیان داشت: علم خواهی، علم جویی، و همچنین نیک خواهی و نیک جویی از ابعاد انسان است که این موضوع در تمام ادیان و مذاهب وجود دارد و اختصاص به شیعه و یا مذاهب اسلامی هم ندارد.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنانش هدف از ارسال رسل را پرورش افکار انسان ها دانست و بیان داشت: بخشی از انسانیت انسان را اندیشه و فکر او تشکیل می دهد و بخش دیگر آن را تمایلات نفسانی و اگر این تمایلات و گرایش ها به سوی حق جویی و عدالت هدایت شود بسیار موثر و مفید خواهد بود. /924/پ202/ص

ارسال نظرات