۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۷۴۳۲۶۹
حجت الاسلام ندائی خبر داد:

برگزاری ۲۰۰محفل علمی مرتبط با محور‌های همایش اندیشه‌های قرانی امام خامنه‌ای

برگزاری ۲۰۰محفل علمی مرتبط با محور‌های همایش اندیشه‌های قرانی امام خامنه‌ای
مسئول محافل علمی همایش بین المللی اندیشه های قرانی امام خامنه ای مدظله العالی ازبرگزاری بیش از 200 محفل علمی مرتبط با محورهای همایش اندیشه های قرانی امام خامنه ای خبرداد.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مهدی ندائی مسئول محافل علمی همایش بین المللی اندیشه های قرانی امام خامنه ای مدظله العالی در گفت و گویی اظهار داشت: بالغ به 200 محفل علمی مرتبط با محورهای همایش بین المللی اندیشه های قرانی امام خامنه ای مدظله العالی تا به امروز برگزار شده است که ازمجموع این محافل 116 پیش نشست علمی، 65 کارگاه آموزشی و 12 کرسی علمی برگزار شده است.

وی افزود: با هدف ترویجی کنگره این محافل در شهرهای مختلف ایران و برخی از کشور ها برگزار شده است و شهرها و استان هایی که به نوعی حداقل یک محفل علمی را چه به صورت مجازی و چه به صورت حضوری به خود دیده است شامل: قم، مشهد، تهران، اصفهان، تبریز، خمینی شهر، کاشان، کرمان، بردسیر کرمان، اراک، البرز، ، شیراز، ارومیه، سمنان، اهواز، بم، کهنوج کرمان، مازندران، چهار محال بختیاری، تیران، خراسان شمالی، خوراسگان اصفهان، قزوین، خراسان جنوبی، میبد، شهر ری، زنجان، شهرقدس، ساری، ملارد، بیرجند، نجف آباد، شوشتر، دزفول، صفادشت، سنندج، بندرعباس، نجف، کربلا، مظفر اباد پاکستان، کراچی پاکستان، استانبول ترکیه می باشد.

مسئول محافل علمی همایش بین المللی اندیشه های قرانی امام خامنه ای مدظله العالی بیان داشت:  از این 116 نشست علمی برخی از آنها توسط نهادهای کشوری برگزار شده است که همزمان در سراسر کشور نمایندگان مراکز مذکور به صورت زنده به پخش برنامه پرداخته اند. به عنوان مثال جلسات مجازی مربوط به سازمان بسیج اساتید طلاب و روحانیون کشور بالغ بر800 تا 1000 نفر مخاطب را در سراسر کشور به خود دیده است و یا مراکز دانشگاه ازاد اسلامی محافل علمی نشست ها و کارگاه ها در مراکز استان برگزار شده است. دانشگاه معارف با پوشش فضای مجازی و با تشکیل گروه و عضویت 600 نفر از اساتید از مراکزی بودند که نشست های علمی را در کل کشور پوشش می دهند. حوزه علمی مجازی خواهران نشست کشوری داشته که طلاب ان از سراسر کشور حضور داشته اند. کمیته علمی زن و خانواده محافل علمی شامل نشست و کارگاه های خود را با هماهنگی با کانون همبستگی فرزندان شاهد کشور، بسیج خواهران کمیته امداد امام خمینی ره نشست هایی با پوشش مجازی در سراسر کشور داشته است.

وی افزود: آمار استقبال مراکز علمی و اساتید در برگزاری محافل علمی در کنار حدود ۲۰۰۰ چکیده مقاله و ۱۵۰۰ اصل مقاله دریافت شده و اینکه از 1977 نفر عضو شده در سایت و نویسنده مقاله :328 نفر دکتری و 115 نفر سطح چهار معادل دکتری درحوزه 509 سطوح عالی حوزه 278 نفر دانشجوی دکتری 302 مدرک ارشد هستند؛ نشان می دهد که مباحث مربوط به قران کریم و اندیشه های قرانی رهبری بحمدلله در فضای علمی کشور بسیار زنده و پویاست و توانسته است رکورد جدیدی در تولید آثار کنگره های علمی و استقبال پژوهشگران ثبت کند.

حجت الاسلام ندائی ابراز کرد: لازم به ذکر است برای برگزاری محافل علمی در داخل و خارج از کشور از سوی کنگره هیچ بودجه ای اختصاص داده نشده است و مراکز علمی و اساتید محترم با احساس وظیفه نسبت به قرآن کریم و اندیشه های قرآنی مقام معظم رهبری مدظله العالی پای کار امده اند.

وی افزود: مجموعه خلاصه ای از مباحث مطرح شده در نشست های علمی کنگره در کتاب نشست های علمی کنگره به چاپ خواهد رسید و این گنجینه مباحث علمی مطرح شده در این محافل در اختیار مشتاقان مباحث قرانی و اندیشه های امام خامنه ای مدظله العالی قرار خواهد گرفت که در حال حاضر مراحل پایان تدوین خود را می گذراند.سعی خواهد شد صوت جلسات نیز به شکل نرم افزار در اختیار پژوهشگران قرار گیرد.

مسئول محافل علمی همایش بین المللی اندیشه های قرانی امام خامنه ای مدظله العالی اظهار داشت: کارگاههای آموزشی با محوریت مباحث مربوط به آموزش مهارهای پژوهشی شامل آموزش مقاله نویسی، آموزش نگارش علمی، استفاده از فناوری و سایت های مربوط به پژوهش با محوریت اندیشه های قرآنی امام خامنه ای مدظله العالی اغلب به صورت دوره های پژوهش و تک جلسه ای به صورت حضوری و مجازی در اغلب نقاط کشور و به همت کمیته بین الملل در برخی از کشورهای منطقه برگزار شد که 65 جلسه از این کارگاه ها در کانال کنگره اطلاع رسانی شده است.

حجت الاسلام ندائی خاطرنشان کرد پرونده نشست ها و محافل علمی کنگره بین المللی اندیشه های قرآنی امام خامنه ای مدظله العالی هنوز فعال بوده و در همین هفته مقدمات برگزاری 4 نشست علمی مشغول پیگیری است. ضمن تشكر از اساتيد محترم حوزه و دانشگاه و مراکزی که در برگزاری محافل علمی با دبیرخانه همکاری کردند از مراکز علمی حوزوی و دانشگاهی که مایل به برگزاری پیش نشست، کرسی ترویجی و نوآوری یا کارگاه مقاله نویسی هستند دعوت می کنم جهت برگزاری در این فرصت باقی مانده با دبیرخانه کنگره و با آیدی @mehditasnim هماهنگی کنند.

ارسال نظرات