۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۶
کد خبر: ۷۴۴۱۹۹
حجت الاسلام ذوالنوری:

جمهوری اسلامی نزاع قومیتی فلسطین را به جنگ حق و باطل تبدیل کرد

جمهوری اسلامی نزاع قومیتی فلسطین را به جنگ حق و باطل تبدیل کرد
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با ذکر تاریخچه تشکیل صهیونیسم و ارض موعود فلسطین، گرفتن رنگ قومیتی از غصب فلسطین و تبدیل آن به دعوای حق و باطل را از برکات جمهوری اسلامی دانست.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری نماینده مجلس شورای اسلامی عصر امروز در مراسم حمایت و همدردی با مردم مظلوم غزه که در دفتر حضرت آیت الله نوری همدانی توسط این مرجع تقلید برگزار شد، با بیان اینکه یهود در قرآن به عنوان بدترین قم یاد شده است، اظهار داشت: در جایی دیگر از قرآن نیز یهود به عنوان قوم برگزیده معرفی شده است و سؤال پیش می آید این دو مطلب چگونه با هم جمع می شوند؟ یهود به عنوان قومی برای هدایت توسط حضرت موسی، در ابتدا انتخاب شد و اما وقتی از سر جنگ با خدا وارد شدند مورد غضب قرار گرفتند.

وی در ادامه یهودیت امروز را کاملا تحریف شده و فاصله گرفته از اصل خود دانست و تصریح کرد: یکی از خاخام های یهودی به عنوان اسرار یهود کتاب تلمود را نوشته است که هر کسی این کتاب را ترجمه کرده به قتل رسیده و هر مؤسسه ای که به آن پرداخته منفجر شده است؛ برای مثال در خصوص جزر و مد ذکر شده که خداوند بر یهودیان غضب کرد اما پشیمان شد و گریه کرد که در پی آن در دریاها تلاطم به وجود آمد و علت بقاء جزر و مد نیز سند حقانیت یهود است.

حجت الاسلام ذوالنوری با اشاره به کتاب تلمود ادامه داد: یهودیان با توجه به اندیشه های کتاب تلمود خود را قوم برتر و سایر بشریت را پست تر از خود می دانند. در تعلیمات آن ها ذکر شده است که غش در معامله و حتی تجاوز به غیر یهودیان جایز است؛ از دل این گروه بسیار خودبرتر بین، گروهی به نام اونجلیست آمده که افکار مسموم دیگر داشت.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: صهیونیسم در مسیحیت بسیار قوی تر است و با اصلاحات ساختاری به عقائدی رسیدند؛ اینها معتقد به رجعت مسیح و آخر الزمان هستند که لازم می دانند دولتی یهودی در بیت المقدس شکل بگیرد. برای تشکیل دولت سرزمین لازم است از این رو سرزمین فلسطین را انتخاب کرده و برخی از اراضی مردم را با قیمت کم خریدند و بسیاری دیگر را با کشتار و غارت از مردم گرفتند؛ حکومت تشکیل شده در این سرزمین نیز با اعلامیه بالفور شکل گرفت.

وی با بیان اینکه آمریکا و انگلیس در مرحله ایجاد دولت برای اسرائیل دولت ساختند، اظهار داشت: نطفه ناپاک اسرائیل از همان ابتدا با جنایت و خونریزی بسته شد؛ یهودیان افراطی قرن ها به دنبال حکومت داشتن بودند و مسیحیان صهیونیسم نیز پشت آن ها است؛ این صهیونیست های مسیحی معتقد هستند کسی که به صهیونیسم باور نداشته باشد، مسیحی نیست و اگر صهیونیسم بشود باید مثل نوزاد تازه متولد شده غسل تعمید کند.

حجت الاسلام ذوالنوری با اشاره به تفکرات صهیونیستی و مسیحی بوش پدر، اظهار داشت: در هنگام اشغال عراق جرج بوش وارد فرودگاه بغداد شد و به جلال طالبانی گفت که سلام من را به آیت الله سیستانی برسانید و بگویید من وظیفه دارم خاشاک های جلوی رجعت مسیح را بگیرم و در حال انجام فعالیتی دینی هستم؛ آن ها اعتقاد دارند در مسیر رجعت مسیح دشمنانی وجود دارد که باید از سر راه برداشته شوند و این دشمن را معادل مسلمانان و کمونیست ها می دانند از این رو جرج بوش، ایران، کره شمالی و عراق را به عنوان محور شرارت نام برده بود.

وی به جنگ اعراب با اسرائیل اشاره و قدرت این رژیم را در حال حاضر بیش از آن دوران معرفی و تصریح کرد: 4 کشور عربی با پشتیبانی 8 کشور دیگر 6 روزه از رژیم صهیونیستی شکست خوردند اما در دوران حاضر چند گروه نظامی ارتش رویایی آن ها را زمینگیر کرد؛ اراده مقاومت در چند مقطع و مرحله حاکم شده است. این امر به برکت جمهوری اسلامی بود که رنگ قومیت را از این نزاع برداشت و جنگ را جنگ حق و باطل کرد.

حجت الاسلام ذوالنوری به بوسه نماینده حماس به دست آیت الله نوری همدانی اشاره کرد و پس از ذکر داستان علاقه سفیر فلسطین به دفن در ایران و بهشت زهرای تهران بین قبور شهدا و مرقد امام، اظهار داشت: اوضاع برای رژیم صهیونیستی بسیار سخت است و رسالت ما در حوزه تقویت این باور است که ممکن است میادین متعددی در پیش باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: صهیونیست ها تلاش می کنند فلسطینی ها را به مصر کوچ بدهند یعنی همان راهبرد 50 سال پیش؛ کار امروز اسرائیل نقض حقوق بشر و ارتکاب جنایت جنگی و هدف قراردادن غیرنظامی ها است؛ شهرک نشینان یهودیان مهاجر غاصب مسلحی هستند که مانند یک شهروند عادی با آنان برخورد نمی شود؛ قطعنامه دادن و درخواست از مجامع بین المللی حلال مشکل نیست زیرا امروز باید به باورها و اصول ارزشی پافشاری کرد.

ارسال نظرات