۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۲
کد خبر: ۷۴۴۷۵۱
مدیر حوزه های علمیه خواهران:

تلاش داریم تربیت مهدوی ناظر به اقتضائات روز جامعه مورد توجه قرار گیرد

تلاش داریم تربیت مهدوی ناظر به اقتضائات روز جامعه مورد توجه قرار گیرد
حجت الاسلام والمسلمین فاضل نحوه گفت وگوی زیبای اهل بیت(ع) با فرزندان، همسر و والدین و نحوه برخورد آنان با اعضای خانواده را ترسیم کننده و دورنمایی از شمای خانواده در عصر ظهور و تربیت مهدوی دانست.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین فاضل مدیر حوزه های علمیه خواهران در نشست خبری همایش ملی «تربیت در تراز مهدویت» که در تالار شهید سلیمانی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران برگزار شد، با اشاره به اهمیت تعلیم و تربیت در اسلام و مقام علم در این حوزه، اظهار داشت: تلاش حوزه های علمیه این است که روش ها و راهکارهای مرتبط با این زمینه را استخراج کند و تربیت مهدوی ناظر به اقتضائات روز جامعه آخرالزمانی مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: احصای راهکارهای تربیتی برای حوزه های مختلف بسیار مهم است و امیدواریم بتوانیم قالب های متعدد زیست مومنانه را برای تجلی تربیت مهدی در سطوح مختلف را به جامعه ارائه کنیم.

مدیر حوزه های علمیه خواهران با بیان این که هم افزایی، همراهی و مراکز حوزوی و دانشگاهی در برگزاری با کیفیت همایش ملی تربیت در تراز مهدویت، امری ضروری است، بر لزوم هماهنگی مجموعه های حوزوی و دانشگاهی تاکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل با اشاره به فرهنگ غنی اسلامی و الگو بودن اهل بیت(ع) در نحوه زیست مومنان، نحوه گفت وگوی زیبای اهل بیت علیهم السلام با فرزندان، همسر و والدین و نحوه برخورد آنان با اعضای خانواده را ترسیم کننده و دورنمایی از شمای خانواده در عصر ظهور دانست و تاکید کرد: اگر جامعه اسلامی امروز نحوه برخورد اهل بیت با خانواده و در تربیت را الگوی خود قرار داده و سیره و روش آنان را مورد تحقیق و عمل قرار دهد،  بسیاری از مشکلات را حل خواهد کرد.

مدیر حوزه های علمیه خواهران در ادامه افزود: سیره و روش اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بهترین الگو برای افراد جامعه اسلامی است و بازسازی و رواج فرهنگ اهل بیت(ع) و الگو قرار دادن آنان در جوامع اسلامی امری لازم و ضروری می باشد که الحمدالله امروزه شرایط و زمینه‌های لازم موجود و مهیاست و باید برای تحقق این فرهنگ در جامعه تلاش و کوشش کنیم.

وی بیان داشت: بازسازی فرهنگ و محتوای سیره اهل بیت علیهم السلام از جمله راهبردهایی است که همیاری و همدلی اصحاب رسانه برای بازآفرینی این محتواها به زبان قوم را مورد تاکید قرار می دهد.

مدیر حوزه های علمیه خواهران در پایان خاطرنشان کرد: اگر این فرهنگ در خانواده‌ها ساری و جاری گردد، بسیار از مشکلات و چالش های اجتماعی در سطوح مختلف رنگ بر خواهد بست؛ این نسل طعم و مزه فرهنگ اصیل مهدوی را مبتنی بر گذاره های عینی بچشند.

ارسال نظرات