۱۴ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۷۴۴۹۰
آیت الله حائری شیرازی:

بصیرت راه ‌مقابله با توطئه‌های دشمن است

خبرگزاری رسا ـ عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: عامل اصلی جریان‌های اخیر در کشور ناشی از ضعف بصیرت بود که باید برای جبران این کاستی تلاش شود‌.
آيت الله حائري شيرازي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله محی الدین حائری شیرازی، عضو مجلس خبرگان رهبری، روز گذشته در جمع طلاب مدرسه علمیه صدیقه فاطمه‌(س) گرگان، بصیرت را عامل هدایت انسان‌ها دانست و گفت: درست است آمریکا مکار و حیله گر است؛ اما ما نباید آسیب پذیر باشیم، باید برای مقابله با توطئه های دشمنان بصیرت داشته باشیم.

وی به حوادث پس از انتخابات در کشور اشاره کرد و بیان داشت: عامل اصلی جریان‌های اخیر در کشور ناشی از ضعف بصیرت بود که باید برای جبران این کاستی تلاش شود‌.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: ما فکر می کنیم که همه فتنه های اخیر از آمریکا بوده است، در صورتی که این مسأله مصداق آیه«علیکم انفسکم» است و ایجاد مسائل اخیر ‌از خودمان نیز بوده است.

آیت الله حائری شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود مقام انسان ذاکر و الهی میان غافلان را بالاتر از مقام ذاکر در بین ذاکران دانست و تصریح کرد: یک شخص ذاکر در بین غافل‌ها مقام شهید را دارد و این انسان نمونه بارز «ذاکر فی الغافلین» است.

وی همچنین خطاب به طلاب گفت: هیچ گاه از شکست خوردن نگران نباشید، چون شکست خوردن در امتحان نعمتی است، انسان از شکست عبرت می گیرد و در حقیقت شکست خوردن، دوربرگردانی از ظلمت به سوی نور و روشنایی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که کسی که عمل صالح انجام می‌دهد، حیات طیبه شامل حال او می‌شود، تصریح کرد: اگر خودمان در خدمت خودمان باشیم، همه چیز در خدمت ما خواهد بود و اگر انسان نسبت به خودش خادم باشد، آنچه در آسمان و زمین وجود دارد خادم او خواهد بود.

آیت الله حائری شیرازی ادامه داد: اگر انسان خودش برای خود نافع نباشد همه چیز برای او آسیب‌زا خواهد بود و اگر انسان خودش هدایت شده باشد، آمریکا هم در برابر او کاری نمی‌تواند بکند.

وی در پایان با اشاره به نامگذاری سال 88 به اصلاح الگوی مصرف گفت: این درست نیست که تنها‌ روی در و دیوار بنویسیم سال اصلاح الگوی مصرف، تنها با حرف زدن کارها پیش نمی رود؛ بلکه باید عملگرایی در این مسأله مشهود باشد./950/پ202/س
ارسال نظرات