۱۴ بهمن ۱۳۸۸ - ۲۳:۱۲
کد خبر: ۷۴۵۰۹

بیست‌و یکمین همایش علمی تحقیقی مذاهب اسلامی در چابهار به‌کار خود پایان داد

خبرگزاری رسا ـ بیست و یکمین همایش علمی تحقیقی مذاهب اسلامی در چابهار پس از چهار روز تبادل نظر بین علمای مذاهب اسلامی داخل و خارج از کشور، بکار خود پایان داد .
همايش مذاهب اسلامي در چابهار
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان،حجت الاسلام حسن توحیدی، از اساتید حوزه علمیه قم در مراسم اختتامیه بیست و یکمین همایش علمی ـ تحقیقی مذاهب اسلامی که روز چهارشنبه با حضور نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در تالار وحدت دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار برگزار شد، با ارائه گزارشی از مباحث مطرح شده در کمیسیون کلامی، تأثیر مخرب تکفیر علمای دینی مذاهب نسبت به یکدیگر را یادآور شد .

وی، با تأکید بر لزوم هوشیاری علمای جهان اسلام، اظهار داشت: نتیجه تکفیر، خشنودی دشمنان اسلام و مستکبران عالم خواهد بود .

مولوی عبدالرحمن عارفی، امام جمعه اهل سنت نگور، نیز با تأکید بر گسترش وحدت اسلامی در بین امت اسلامی ایران، تصریح کرد: وجود رژیم صهیونیستی دلیلی بر عدم اتحاد مناسب در دنیای اسلام است که در این شرایط رسالت علماء باید دوری از اختلافات و عزت و اقتدار دنیای اسلام باشد .

همچنین عبدالمنعم، یکی از علمای برجسته پاکستان و از مهمانان خارجی این همایش، با تأکید بر توجه به مشترکات مسلمانان، از ایستادگی دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهور اسلامی ایران در مقابل استکبار جهانی برخلاف برخی کشورهای اسلامی تقدیر کرد .

گفتنی است، در پایان این همایش با قرائت بیانیه ای مشترک، بر شناخت موقعیت و رفع شبهات در مسائل مذاهب اسلامی توسط علما در راستای خلع سلاح سیاسی دشمن تأکید شد ./940/پ202/ص

ارسال نظرات