۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۷۴۵۲۴۷

گزارشی از نشست کمیته همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش فارس

گزارشی از نشست کمیته همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش فارس
جلسه کمیته همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش فارس به میزبانی نمانیده ولی فقیه در فارس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس ، جلسه کمیته همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش فارس به مزبانی نمانیده ولی فقیه در فارس برگزار گردید.

در این نشست دکتر خلیل عسکری مدیرکل آموزش و پرورش فارس ضمن ارائه گزارشی از عملکرد کمیته همکاری گفت: ما از حضور روحانیت در تربیت فرزندانمان در مدارس استقبال می کنیم و این تعامل موجب برکات فراوانی است .

کمیته همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش فارس

روحانیت؛ محور کار دینی و تربیتی در مدارس

در این نشست حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در فارس گفت: در دیداری که با وزیر آموزش و پرورش داشتیم تلاش‌ها و زحمات کمیته همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش فارس منعکس شد و گزارشی مکتوب توسط آقای دکترعسکری به ایشان ارائه گردید.

وی افزود: همکاری های حوزه و آموزش و پرورش کاری بسیار با برکت و ارزشمندی است که باید با قوت ادامه پیدا کند و اینکه روحانیت در کنار سایر عزیزان در نظام تعلیم وتربیت قرار می‌گیرند کار بسیار سازنده و مفیدی خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در فارس اظهارداشت: امروز کار تحول در آموزش و پرورش شروع شده است و ما شاهد یک نهاد تربیتی و آموزشی بسیار اثربخش هستیم.

وی یادآور شد: حضور روحانیت در آموزش و پرورش محور کار دینی و تربیتی در مدارس است و با توجه به اینکه اولیا و دانش آموزان خواستار حضور روحانیت در مدارس هستند باید جذب آنان در آموزش و پرورش تقویت گردد.

کمیته همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش فارس

حوزه علمیه؛ مرجعیت معارف دینی در برنامه های تربیتی

حجت الاسلام والمسلمین دکتر عبدالرضا محمودی مدیر حوزه علمیه استان فارس در این جلسه گفت: همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش طلیعه بسیار ارزشمندی بود و ظرفیت‌های زیادی را ایجاد نمود که آثار و برکات فراوان آن را شاهد هستیم.

وی افزود: همه ظرفیت‌های آموزش و پرورش باید بر سند تحول بنیادین تمرکز لازم را داشته باشد چرا که این سند بسیار ارزشمند است و برای عملیاتی‌سازی آن باید اهتمام لازم ورزیده شود و به عنوان نقشه راه مورد توجه ویژه قرار گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین محمودی حوزه علمیه را مرکز و مرجع معارف دینی دانست و اظهار داشت: اجرای برنامه‌های دینی و و تربیتی اگر بخواهد دارای اصالت باشد باید حوزه علمیه را محور سیاستگذاری‌ها قرار داد چرا که محوریت و مرجعیت در معارف دین ، حوزه علمیه است.

وی تاکید کرد: نتایجی که از کمیته همکاری های حوزه و آموزش و پرورش حاصل می‌شود باید رسانه‌ای شود تا مردم از کارهای صورت گرفته آگاهی پیدا کنند.

کمیته همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش فارس

ظرفیت حوزه علمیه خواهران فارس برای تاسیس مدارس تربیتی

حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر ساجدی مدیر حوزه علمیه خواهران استان فارس در جلسه کمیته همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش فارس که در دفتر نماینده ولی فقیه در فارس برگزار شد گفت: حضور مبلغان خواهر طرح امین در مدارس فارس ، بسیار ارزشمند بود که شاهد ثمرات و برکات آن در همه زمینه ها هستیم.

وی افزود: حوزه علمیه خواهران فارس با وجود فارغ التحصیلان فرهیخته ای که دارد ما تواند اقدام به تاسیس مدارس تربیتی نماید و این نیازمند حمایت و فراهم شدن زیر ساخت های لازم از سوی آموزش و پرورش است.

حجت الاسلام و المسلمین ساجدی تاکید کرد: در کنار فراهم شدن جذب حداکثری در آموزش و پرورش باید به ارتقاء سطح کیفی معلمان و برگزاری آموزش های ضمن خدمت توجه نمود.

کمیته همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش فارس

 

ارسال نظرات