۱۵ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۷۴۵۹۳
با حضور آیت الله حائری شیرازی؛

کنگره شعر عاشورایی در گلستان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ به همت اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان، کنگره شعر عاشورایی با حضور آیت الله حائری شیرازی در گرگان برگزار شد.
کنگره شعر عاشورايي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، کنگره شعر عاشورایی، امروز با حضور آیت الله محی الدین حائری شیرازی، نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری و نیز روحانیان شیعه و سنی در اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان برگزار شد.

حجت الاسلام نورالله ولی نژاد، مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان، در این مراسم با بیان این که نهضت حسینی همواره در طول تاریخ از غنای فرهنگی بسیار بالایی برخوردار بوده است، گفت: در جهان امروز نیز فرهنگ عاشورایی به عنوان یکی از فرهنگ های رایج جهان اسلام است.

وی شعر و مداحی، وعظ و خطابه و موقوفات را از جمله مهم ترین عامل ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) به ویژه فرهنگ عاشورایی دانست و تصریح کرد: اشعار و مداحی‌ها در طول تاریخ در ترویج فرهنگ عاشورا نقش زیادی داشته و بسیار تاثیر گذار بوده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با تأکید بر ترویج بیشتر فرهنگ عاشورایی در لایه‌های گوناگون ‌جامعه گفت: جامعه امروز ما بیش از پیش نیازمند فرهنگ عاشورایی است و این نهضت عظیم باید بیشتر برای نسل جوان جامعه ایرانی تبیین شود.

حجت الاسلام ولی نژاد با بیان این که اشعار و مرثیه سرایی همواره در ترویج مناسب فرهنگ عاشورا نقش داشته است، خاطر‌نشان کرد: باید سرودن اشعار، مرثیه و نوحه با بهره‌گیری از آیات و روایات و نیز بدون تحریف باشد.

وی یکی از دغدغه های رهبر معظم انقلاب نیز همواره حفظ مقام اهل بیت‌(ع) و جلوگیری از به کار بردن عبارات و سخنان غیر مستند در اشعار و مداحی ها دانست و بیان داشت: اهل بیت‌(ع) از جایگاه رفیعی برخوردار هستند؛ بنابر این باید اشعار و واژه‌هایی که به‌کار برده می‌شود، در شأن اهل بیت باشد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان در بخش دیگری از سخنان خود جمع آوری اشعار و سروده های مذهبی مناسب، تقویت مداحان، استفاده بیشتر از ظرفیت شعر برای انتقال پیام های دینی و اسلامی و شناسایی شعرا و مداحان و ایجاد پیوند و ارتباط با آنها را از اهداف برگزاری این کنگره عنوان کرد و گفت: در حال حاضر یک هزار و 750 هیات مذهبی و صدها شاعر و مداح در استان فعال هستند.

وی همچنین از ارسال 426 مورد شعر و مقاله به دبیرخانه کنگره شعر عاشورایی خبر داد و افزود: از این تعداد 376 اثر به عنوان آثار برتر شناخته شدند./950/پ202/س

ارسال نظرات