۱۵ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۷۴۶۰۹
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

اگر خواص در حادثه عاشورا ایفای نقش نمی کردند واقعه کربلا تحریف می شد

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با تاکید بر ضرورت ایفای نقش خواص در مسائل مختلف بیان داشت: در صورتی که در واقعه عاشورا خواص به ایفای نقش و روشنگری نمی پرداختند حادثه عاشورا و کربلا دچار تحریف می شد.
2/  حجت الاسلام و المسلمين محمود رجبي عضو جامعه مدرسين


حجت الاسلام والمسلمین محمود رجبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تسلیت فرا رسیدن ایام اربعین حسینی نقش حضرت زینب و امام سجاد را در وقایع عاشورا و حوادث بعد از آن مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: جریان عاشورا و حوادث و اتفاقات آن نمونه بارز و اعلایی است برای اینکه خواص و نخبگان ما رسالت و وظیفه خود را به خوبی درک کرده و به آن عمل کنند.

وی تصریح کرد: اگر تلاش های حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) بعد از واقعه عاشورا و افشاگری ها و روشنگری های این دو بزرگوار نبود بی گمان حرکت عاشورا با این عظمت باقی نمی ماند.

استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر ضرورت ایفای نقش خواص در مسائل مختلف بیان داشت: در صورتی که در واقعه عاشورا، خواص به ایفای نقش و روشنگری نمی پرداختند حادثه عاشورا و کربلا دچار تحریف می شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، تاکید کرد: در چنین شرایطی ما نقش خواص و ایفای رسالت آنها را بیشتر درک می کنیم و اگر حضرت زینب(س) و امام زین العابدین (ع)به رسالت و وظیفه خود عمل نمی کردند و برای مردم روشنگری نمی کردند حادثه عاشورا با همه عظمتی که داشت و با همه تلاش هایی که اباعبدالله و یاران با وفای ایشان کشیده بودند به این شکل به جهانیان منتقل نمی شد.

این استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: امام سجاد (ع) و حضرت زینب(س) در آن مقطع زمانی نقش خواص را به بهترین شکل و وجه ممکن انجام دادند و با ابلاغ صحیح پیام عاشورا و تبیین فضائل این واقعه بزرگ و همچنین راهنمایی و هدایت توده مردم به احسن وجه رسالت خود را انجام دادند.

وی با اشاره به توطئه های دشمنان اسلام در آن مقطع زمانی جهت به انحراف کشاندن واقعه عاشورا تصریح کرد: در حادثه عاشورا اگر افشاگری حضرت امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) نبود همان تزویر و تحریف های معاویه در زمان امام علی(ع) دوباره تکرار می شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: ایفای نقش خواص و نخبگان و همچنین حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) در خصوص واقعه عاشورا باعث گردید که نهضت عاشورا به این شکل به دست ما برسد. /924/ت302/ع

ارسال نظرات