۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۷۴۹۲۴۹
حجت الاسلام والمسلمین مقیمی‌حاجی خبر داد؛

ارسال بیش از ۴ هزار اثر به دبیرخانه حمایت از پژوهش‌های مورد نیاز نظام

ارسال بیش از ۴ هزار اثر به دبیرخانه حمایت از پژوهش‌های مورد نیاز نظام
معاون پژوهش حوزه های علمیه با بیان اینکه دغدغه مقام معظم رهبری نیاز محور شدن پژوهش‌ها است از ارسال بیش از ۴ هزار اثر به دبیرخانه حمایت از پژوهش‌های مورد نیاز نظام در دو سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم مقیمی‌حاجی معاون پژوهش حوزه های علمیه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت افتتاح نمایشگاه کتاب و دستاوردهای علمی حوزه که در محل این نمایشگاه برگزار شد، اظهار داشت: در این نمایشگاه تعداد ۶۷ واحد پژوهشی به همراه نهادهای پژوهشی حوزه حضور دارند.

وی با بیان اینکه در کنار عرضه کتاب به دنبال معرفی دستاوردهای حوزوی نیز هستیم افزود: آثار ارائه شده در این نمایشگاه، از آخرین یافته‌ها و دستاوردهای پژوهشی مراکز حوزوی هستند که مراجعه کنندگان به این نمایشگاه از این یافته ها بهره مند می شوند.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی برپژوهش های نیاز محور و کاربردی بیان داشت: ما در این راستا دبیرخانه حمایت از پژوهش‌های مورد نیاز نظام اسلامی را تشکیل دادیم که در طول دو سال گذشته، بیش از ۴ هزار اثر به این دبیرخانه ارسال شده است.

وی با اشاره به اینکه معاونت پژوهش به صورت ستادی از زحمات پژوهشگران و واحدهای پژوهشی حمایت کرده است خاطرنشان کرد: معاونت پژوهش از پژوهش‌های آزاد و پایان‌نامه‌های پژوهشی کاربردی و مسئله محور نیز حمایت کرده و حمایت خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین مقیمی‌حاجی اظهار داشت: این نمایشگاه گزارشی از فعالیت‌های پژوهشی دبیرخانه حمایت از پژوهش‌های مورد نیاز جامعه است.

وی با بیان اینکه امروز بسیاری از کتاب‌های منتشر شده یک نیاز در جامعه را پوشش می‌دهد، تصریح کرد: این موضوع یک نمایش علمی از عملکرد موفق حوزه در عرصه‌های مختلف است.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه محققین می‌توانند در این نمایشگاه با سایر آثار پژوهشی آشنا شوند، یادآور شد: این موضوع موجب می‌شود تا از فعالیت‌های موازی جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه رویکرد مراکز مختلف پژوهشی در این نمایشگاه مشخص شده است، ابراز کرد: از تمام طلاب، محققان و اصحاب دانش دعوت داریم که از این نمایشگاه بازدید داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین مقیمی‌حاجی با اشاره به اینکه افتتاحیه نمایشگاه با حضور آیت الله اعرافی انجام شد بیان داشت: در این نمایشگاه تاکنون ثبت نام برگزاری ۳۶ نشست تخصصی انجام شده است.

وی با بیان اینکه تمام غرفه‌ها ظرفیت و گنجایش مکانی نداشتند بیان داشت: در این نمایشگاه تنها ظرفیت برپایی ۷۰ غرفه را داشتیم که تاکنون ۶۷ غرفه آن ایجاد شده است.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه با اشاره به تاثیر نمایشگاه کتاب بر ارتقای پایان نامه های حوزوی اظهار داشت: بسیار ی از منابع به روز در این نمایشگاه برای مخاطبان ارائه می شود و کسانی که به دنبال منابع لازم برای مقاله ها و پایان نامه های خود هستند، می توانند با حضور در این نمایشگاه، مطالب و منابع بروز را به دست آورند.

ارسال نظرات