۱۹ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۷۴۹۴۷
آیت الله موسوی جزایری:

هنرمندان با اقتدا به شخصیت عمار، ‌مبلغ دین باشند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان خوزستان در جمع هنرمندان خوزستان اظهار داشت: هنرمندان ما با هنر زبان، عمار‌گونه به تبلیغ دین بپردازند.
 آيت الله موسوي جزايري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، روز گذشته در دیدار کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اصحاب فرهنگ و هنر خوزستان با بیان این‌که زبان هنر، زبان ماندگار و جذابی است، گفت: اگر امروز شاهدیم که شعرهای شاعران برجسته ای همچون حافظ، سعدی، مولوی و فردوسی پس از گذشت قرن ها هنوز زنده و تازه است، به سبب زبان و لحن نوشتاری آنها در قالب اندرزگویی و نصایح است که تا ‌امروز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با تأکید بر فعالیت شاعران معاصر و تاثیر‌گذاری آنان بر مخاطب خاطر‌نشان کرد: هنرمندان، باید باقلم، زبان و اشعار زیبا و ماندگار، به خلق آثار هنری بپردازند و جوانان را به مطالعه و تحقیق تشویق کنند.

امام جمعه اهواز با بیان این‌که عمار یاسر از زبانش که برنده تر از تیغ شمشیر بود، در راه تبلیغ دین استفاده می‌کرد، اظهار داشت: هنرمندان ما باید همانند عمار با زبان و هنر و خود، به تبلیغ دین مبین اسلام بپردازند زیرا زبان هنر، تأثیر بسزایی در مخاطب می‌گذارد.

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به رویکرد فرهنگی و هنری سفر سوم رییس جمهور به استان خوزستان اشاره کرد و ابراز داشت: جامعه ما افزون بر توجه به مسائل عمرانی به برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و هنری نیز نیازمند است؛ بنابراین باید با ارائه پیشنهاد و برنامه‌ریزی دقیق در این حوزه و تصویب آنها، از بودجه‌هایی که به این بخش داده می‌شود، به درستی استفاده کرد.

گفتنی است، در این دیدار، چند تن از شاعران استان خوزستان به بیان اشعاری در مدح امام خمینی‌(ره)، انقلاب اسلامی، دهه فجر پرداختند./945/پ202/س
ارسال نظرات