۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۱
کد خبر: ۷۴۹۹۶۲

تنش ایران و پاکستان و چند نکته مهم

تنش ایران و پاکستان و چند نکته مهم
در وضعیت فعلی بهترین سیاست عدم تنش منطقه ای و حل کردن موضوعات از کانال های سیاسی است و بروز هرگونه تنش بین دو کشور به نفع آمریکا و رژیم صهیونیستی خواهد بود.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، بعد از عملیات هایی علیه مقرهای جیش الظلم توسط ایران، دولت پاکستان این اقدام را محکوم کرد و حمله ای را به سراوان انجام داد که ذکر نکاتی در رابطه با این مساله  قابل ذکر است:

۱. پاکستان این اقدام را در راستای حمله به گروه سرمچار یا جبهه آزادی بخش بلوچستان عنوان کرد و این گروه را تروریستی می داند. این در حالی است که در داخل خاک ایران هیچ گروه تروریستی وجود ندارد که بخواهد علیه کشوری اقدام کند. زیرا ایران خود قربانی تروریسم بوده است.

۲. سیاست تنش زایی در منطقه بیشتر از همه در شرایط فعلی به نفع آمریکا و اسرائیل است که با تحریک ایران و پاکستان نگاه ها را به سمت تنش های دو کشور به جای غزه معطوف کنند.

۳. یکی از نکات منفی اتفاقات اخیر این است که آمریکا و صهیونیزم از تنش اخیر برای اقدامات آینده خود استفاده خواهند کرد. زیرا این امر نشان داد که با تحریک اقوام و تشدید اختلاف ها امکان گسترش تنش ایران و پاکستان وجود خواهد داشت.

۴. در طول سال های نه چندان دور همواره حاکمیت پاکستان توسط آمریکا در وزیرستان های شمالی و جنوبی به بهانه مبارزه با تروریسم نقض می شد!!، اما پاکستان هیچ واکنشی به این حملات انجام نمی داد. زیرا پاکستان نشان داده که از نظر سیاسی و نظامی وابستگی های زیادی به آمریکا دارد.

۵. اقدام پاکستان را باید مبتنی بر توسعه بازدارندگی منطقه ای و بین المللی پاکستان دانست که اسلام آباد به دنبال افزایش  بازدارندگی خود در برابر سایر بازیگران منطقه ای به ویژه هند است و این گونه وانمود کند که حمله به خاک خود را پاسخ خواهد داد.

۶. در وضعیت فعلی بهترین سیاست عدم تنش منطقه ای و حل کردن موضوعات از کانال های سیاسی است و بروز هرگونه تنش بین دو کشور به نفع آمریکا و رژیم صهیونیستی خواهد بود.

میثم صدیقیان
ارسال نظرات