۲۰ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۷۵۰۱۹
امام جمعه شبستر:

امام علی معیار حق شناسی و عدالت طلبی است

خبرگزاری رسا ـ رییس حوزه علمیه شبستر با بیان این‌که بشر تشنه معارف اهل بیت(ع) است، گفت: حضرت علی(ع) معیار حق شناسی و عدالت طلبی است.
امام علي(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شبستر، حجت الاسلام سیفعلی محمدزاده، امام جمعه شبستر، امروز‌ در همایش علی شناسی اظهار داشت: بشر امروز از بی عدالتی ها و تبعیض ها رنج می برد، از این رو بیش از گذشته نیازمند شناخت سیره حضرت علی(ع) هستیم.

وی با بیان این‌که عمل به سیره مولای متقیان سعادت دنیا و آخرت را به دنبال دارد، گفت: اگر می خواهیم خدا از ما راضی باشد، باید به عمل و سیره علی(ع) توجه کنیم.

امام جمعه شبستر با اشاره به این‌که حضرت علی(ع) معیار حق شناسی و عدالت طلبی است، گفت: امام علی‌(ع) الگوی حکومت دینی را به گونه‌ای معرفی می کند که امروزه نیز در کشورهای مسلمان قابل اجرا است.

وی با اشاره به غزوات حضرت علی‌(ع) گفت: دشمن هیچ‌گاه نتوانسته از بیرون به مسلمانان ضربه بزند و فقط زمانی ضربه زده که فتنه ای در میان مسلمانان رخ داده است.

امام جمعه شبستر با اشاره به ضرورت شناخت واقعیات جامعه افزود: غفلت از شناخت واقعیت‌ها بزرگ‌ترین عامل در ایجاد مشکلات در جامعه اسلامی است.

حجت الاسلام محمدزاده خاطر‌نشان کرد: امروز عده‌ای می‌گویند علم و تجربه برای ما کافی است و ما احتیاجی به ولایت فقیه و مرجعیت نداریم و اگر به مشکلی برخوردیم به قرآن مراجعه می‌کنیم، که این مجهور‌کردن قرآن است.

وی با اشاره به ارتباط بحث علی‌شناسی با دهه فجر گفت: جوانان باید دقت کنند اگر بحث علی‌شناسی در دهه فجر برگزار می‌شود، به سخن امام خمینی(ره) بر می‌گردد که انقلاب ما انفجار نور بود و آن نور، نور علی‌(ع) و نور ولایت ایشان است./935/پ202/س
ارسال نظرات