۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۷۵۰۳۷۸
حجت الاسلام هدایت:

ادبیات اخوت پایه اصلی تشکیل حکومت اسلامی و ایجاد ولایت است

ادبیات اخوت پایه اصلی تشکیل حکومت اسلامی و ایجاد ولایت است
مبلغ فعال حوزوی با اشاره به ایجاد اخوت بین مردم در اوایل انقلاب توسط امام خمینی(ره)، گفت: ادبیات اخوت پایه اصلی تشکیل حکومت اسلامی و ایجاد ولایت است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام هدایت در نشست نقش مبلغین در امیدآفرینی و حضور حداکثری مردم در انتخابات به عنوان چله تواصی با اشاره به اینکه صبر به معنای و بی تفاوتی و نشستن نیست، اظهار داشت: صبر به معنای آمادگی برای قیام است و تواصی به معنای وصل شدن افراد جامعه به یکدیگر است که به آمادگی نیاز دارد.

وی با اشاره به روایت امیرالمومنین علیه السلام که فرمودند امر به معروف را ترک نکنید که اگر ترک شوند اشرار بر شما مسلط می شوند، بیان داشت: علت اصلی عدم ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه عدم تواصی و اخوت بین افراد جامعه اسلامی است.

اخوت پایه حکومت اسلامی است

حجت الاسلام هدایت با اشاره به حضور میلیون ها نفر در راهپیمایی اربعین ، ابراز کرد: اگر حضرت ولی عصر امروز فرمانی دهند قطعا صدها نفر آماده انجام هستند اما با این وجود چرا حضرت ولی عصر ارواحنا فداه نمی آیند؟ به این دلیل که ولایت طولی تکمیل شده ولی ولایت عرضی به شدت ضعیف است.

چله تواصی با تاکید بر اصل اخوت

وی با تاکید براینکه باید چله تواصی متمرکز بر اصل اخوت شود، عنوان کرد: مرحوم آیت الله شاه آبادی استاد امام خمینی(ره) اخوت را عامل تشکیل لشکر دانست؛ چتر ولایت زمانی گسترده خواهد شد که اخوت در بین افراد جامعه اسلامی تشکیل شود.

حجت الاسلام هدایت با اشاره به اینکه جامعه ما در بحث اخوت به شدت ضعیف است، عنوان کرد: توضیح دادن در مورد خدمات دولت در شرایط فعلی باعث از دست دادن فرصت و محل ضربه خوردن است؛ ما فرصت زیادی برای تبیین خدمات دولت نداریم و باید به مسائل مهم تری بپردازیم.

اخوت پایه حکومت اسلامی است

وی با بیان اینکه همه افراد جامعه در مورد همدیگر مسئول هستند، گفت: سرنوشت همه افراد به هم گره خورده و اگر یک نفر از افراد جامعه کوتاهی کند همه افراد ضرر می کنند، با توجه به این دیدگاه توجه به افراد جامعه تنها وظیفه دولت و احزاب نیست.

حجت الاسلام هدایت با اشاره به ایجاد اخوت بین مردم در اوایل انقلاب توسط امام خمینی(ره)، مطرح کرد: ادبیات اخوت پایه اصلی تشکیل حکومت اسلامی و ایجاد ولایت است و با گسترش اخوت پایه های حکومت اسلام مستحکم تر خواهد شد و تمدن اسلامی تشکیل خواهد شد.

ارسال نظرات