۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۷۵۰۴۲۸
حجت الاسلام موسوی بیان کرد؛

خطابه و منبر؛ عامل ایجاد خوش فهمی و تصمیم گیری درست برای مردم

خطابه و منبر؛ عامل ایجاد خوش فهمی و تصمیم گیری درست برای مردم
مبلغ فعال حوزوی با تاکید بر اینکه عرصه خطابه و منبر یکی از مهمترین عرصه های جریان سازی در جامعه است، گفت: عرصه خطابه و منبر ایجاد خوش فهمی و تصمیم گیری درست برای مردم می کند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام موسوی در نشست نقش مبلغین در امیدآفرینی و حضور حداکثری مردم در انتخابات با عنوان چله تواصی با بیان اینکه همه ما نسبت به همدیگر مسئولیت داریم، عنوان کرد: ضرب المثل هرکس را در قبر خود می گذارند، تحریف و مخالف مبانی قرآنی و روای است؛ قیامت روزی است که مردم با ولایت های عرضی حول ولایت طولی محشور می شوند.

وی با بیان اینکه حشر امت وار در قیامت نشان می دهد که ما نسبت به یکدیگر مسئولیت داریم، گفت: این مسئولیت ها ما را وادار می کند تا وظایف خود را انجام دهیم و نسبت به دیگران بی تفاوت نباشیم.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه خدای متعال به خاطر وجود نعمت پیامبر اکرم صل الله و علیه و آله بر مردم منت گذاشته است، عنوان کرد: پیامبر اکرم(ص) راه درست انتخاب کردن و درست زندگی کردن را به مردم یاد دادند.

خطابه و منبر یکی از مهمترین عرصه های جریان ساز است

وی با تاکید براینکه عرصه خطابه و منبر یکی از مهمترین عرصه های جریان سازی در جامعه است، تصریح کرد: عرصه خطابه و منبر ایجاد خوش فهمی و در تصمیم گیری درست به مردم کمک می کند؛ یکی از کارهای که باید در عرصه خطابه برای تواصی انجام شود بیان نعمت ها است.

لزوم بیان نعمت های الهی در تبلیغ

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه بیان نعمت ها روش صدیقه کبری سلام الله علیها است، خاطرنشان کرد: در عرصه ای که جامعه علی(ع) دوست برای دفاع از امیرالمومنین منزوی شدند، صدیقه طاهره درب خانه مهاجر و انصار را زدنند تا ولی خدا را یاری کنند؛ اما نبود زنجیره تواصی در بین مومنین باعث منزوی شدن امیرالمومنین(ع) شد.

وی با اشاره به اینکه امروز در یک صحنه حساس قرار داریم، مطرح کرد: مخاطب اول تبلیغ فرد مومن هیئتی است که عرصه را رها کرده؛ بیان نعمت های که نظام جمهوری اسلامی به همراه آورده در ورود هیئت به عرصه های سیاسی بسیار موثر است.

خطابه و منبر یکی از مهمترین عرصه های جریان ساز است

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه مبلغین کارهای را در ایام تواصی باید انجام دهند، عنوان کرد: یکی از کارها بیان سنت های الهی است، رهبر معظم انقلاب فرمودند که مردم ما مومن هستند؛ با مردم مومن با لسان ایمان صحبت می شود، مردم زمانیکه سنت های الهی بفهمند پای سنت های الهی می ایستند.

توجه مبلغین به سنت های الهی در تبلیغ

وی با تاکید بر اینکه یکی از سنت های الهی تغییر سرنوشت با تغییر روش است، ابراز کرد: اگر روش ها را درست تغییر دادیم و انتخاب درست داشتیم، خدای متعال تغییر سرنوشت را برای ما قرار خواهد داد؛ هزاران سنت نورانی در منابع دینی وجود دارد که سعادت را برای جامعه به همراه دارد.

حجت الاسلام موسوی در پایان با تاکید براینکه مبلغین با معارف امیدبخش قرآن و روایت تبلیغ کنند، ابراز کرد: باید تلاش کرد تا ظرفیت تواصی ادامه پیدا کند و زمینه فراهم شود که مردم همیشه پای کار انقلاب بمانند.

ارسال نظرات