۲۰ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۷۵۰۵۹
معاون امور مدارس حوزه علمیه قم:

تقویت مدارس علمیه با رویکرد علمی و پژوهشی در دستور کار مدیریت حوزه است

خبرگزاری رسا ـ معاون امور مدارس و مراکز مدیریت حوزه علمیه قم، با اشاره به برنامه های این مرکز برای گسترش مدارس علمیه شهرستان‌‌ها از تقویت مدارس علمیه با رویکرد علمی وپژوهشی خبر داد.
حجت الاسلام فرحاني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام عبدالکریم فرحانی، معاون امور مدارس و مراکز مدیریت حوزه علمیه قم، ظهر امروز در جلسه هم اندیشی استانی مدیران حوزه های علمیه استان که در رشت برگزار شد، تقویت مدارس علمیه شهرستان را یکی از مهم‌ترین برنامه های مرکز مدیریت حوزه های علمیه قم اعلام کرد و گفت: این مرکز در چند ماه گذشته گام های خوبی برای تقویت و توسعه حوزه های علمیه استان‌ها برداشته است.

وی با بیان این که تقویت مدارس علمیه با رویکرد علمی و پژوهشی در دستور کار مرکز مدیریت حوزه علمیه قم قرار دارد، بیان داشت: افزایش رشته های تخصصی و آغاز فعالیت شورای گسترش در کنار تأسیس، توسعه، ارتقا و ساماندهی کادر علمی مدارس از جمله مهم‌ترین وظایف معاونت امور مراکز و مدارس علمیه مرکز مدیریت حوزه علمیه قم است که با ارزیابی حوزه های کشور انجام خواهد شد.

معاون امور مدارس و مراکز مدیریت حوزه علمیه قم سفرهای استانی به منظور بازدید و سرکشی از مدارس علمیه استان‌ها و نیز نشست با مدیران حوزه‌های علمیه شهرستان‌ها را از جمله برنامه های معاونت مراکز دانست و تصریح کرد: تاکنون نیز بسیاری از مدارس علمیه مورد بازدید و مشکلات آن‌ها مورد ارزیابی قرار گرفته است.

حجت الاسلام و المسلمین مختار امینیان، عضو مجلس خبرگان رهبری، نیز در ادامه این نسیت با تاکید بر کیفیت مطلوب و پربار بودن کتاب‌‌های‌ تحصیلی قدیمی و متون معتبر در حوزه های علمیه گفت: انتخاب چینش مواد درسی برای سطوح مختلف حوزه های علمیه و مدارس دینی نیازمند دقت بسیار است؛ بنابر این پایه های تعلیم و تعلم باید در حوزه ها تقویت شود.

حجت الاسلام والمسلمین رودباری‌ نیز در ادامه بر حفظ وحدت میان حوزه و دانشگاه تأکید کرد و گفت: وحدت این دو رکن علمی کشور سبب شکوفایی علوم حوزوی و دانشگاهی خواهد شد.

وی همچنین توجه به دورس حوزوی و علم مباحثه در کنار تقویت و پرورش اخلاق، را از سوی مدارس علمیه ضروری دانست و تصریح کرد: این موضوعات هدف اصلی حوزه‌های علمیه است که پرداختن به آنها بسیار ضروری است./950/پ202/س

ارسال نظرات