نشست رسانه، مشارکت و امید آفرینی برگزار شد
نشست نخست انتخاباتی خبرگزاری رسا با حضور مبلغان و روحانیون با عنوان نشست "چله تواصی" با موضوع نقش مبلغین در امیدآفرینی و حضور حداکثری در انتخابات برگزار شد.
دومین نشست از این سلسله نشستها عصر دوشنبه نهم بهمن ماه با حضور جمعی از فعالان حوزوی رسانهای با عنوان رسانه، مشارکت و امید آفرینی در سالن شهید دهقانی خبرگزاری رسا برگزار شد.
این نشست به صورت زنده و مجازی از طریق کانال خبرگزاری رسا برای علاقه مندان پخش شد.
گفتنی است در این نشست فعالان حوزوی رسانهای و فضای مجازی به طرح دیدگاهها و نقطه نظرات خود در خصوص رسالت اصحاب رسانه در امید آفرینی و مشارکت حداکثری در انتخابات پیش رو می پردازند.
فعالان رسانه ای ابتکار خبرگزاری رسا در برگزاری این نشست را ستایش کرده و نقطه نظرات خود را درباره موضوع نشست «رسانه، مشارکت و امید آفرینی» تشریح کردند.
در ابتدای این نشست حجت الاسلام محمدمهدی محققی مدیر عامل خبرگزاری رسا با بیان راهبردهای رسانه ای خبرگزاری رسا در انتخابات پیش رو، به تبیین وظایف مهم رسانه ها و اصحاب تریبون در راستای تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب درباره انتخابات و نیز دو مطالبه مهم رقابت و مشارکت پرداخت.
در این نشست صمیمی همچنین حجج اسلام و آقایان جمال نصیری، خادمی، حسین کاوه، علیرضا داودی، جمال نصیریفرد، علی فردوسی و یاسر بیدگلی به سخنرانی پرداختند.
در این نشست حجت الاسلام خادمی با بیان اینکه خبرگزاری رسا می تواند نقش بسیار مؤثری در جهاد تبیین داشته باشد، عنوان کرد: رکن اصلی رسانه مخاطب است، دو گروه معاندین و کسانی که طبق وظیفه شرعی در انتخابات شرکت می کنند مخاطب رسانه برای دعوت به حضور در انتخابات نیستند.
وی در ادامه گروه خاکستری و متدینین ناراحت را مخاطبین اصلی رسانه برای دعوت به حضور در انتخابات دانست و گفت: برای اینگونه افراد اقداماتی فوری باید انجام شود تا امیدآفرینی و نشاط آنها تقویت شود و در انتخابات حضور پیدا کنند، آنها معمولا نمی دانند که آیا انتخابات باعث پیشرفت کشور می شود یا نه؟ که در این زمینه کلیپ های کوتاه برای آگاه سازی اثربخش است.
علی فردوسی نیز در این نشست با تاکید براینکه رسانه باید مردم را از فضای گزینشگری به فضای تصمیم گیری ببرد، مطرح کرد: طبق پیمایش های صورت گرفته، صدا و سیما و فضای مجازی بیشترین مراجعه را دارند؛ اما مدیریت رسانه ای کلان کشور برای کاشت ذهنی در فضای رسانه ای برنامه ای مدون ندارد و پیامدسنجی ها در تصمیم گیری های مدیریتری مورد توجه قرار نمی گیرد.
وی با تاکید بر اینکه رسانه به مدیریت افکار عمومی اهمیت زیادی نمی دهند، عنوان کرد: رسانه های ما در زمینه روایتگری، ضعیف، دسته دوم و منفعل هستند و کاشت ذهنی توسط رسانه های دیگر صورت می گیرد، باید توجه شود که رسانه به عنوان عنصر قدرت ساز در عرصه حکمرانی مسئول افکار عمومی است.