۲۱ بهمن ۱۳۸۸ - ۰۹:۱۸
کد خبر: ۷۵۱۲۳
بخش پایانی/مدیر مسؤول کیهان:

همه شواهد نشان می دهد که 22 بهمن مثال زدنی شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در موسسه کیهان گفت: ما برخی ها را به عنوان مرجع قبول نداریم که بخواهیم مراجع را به خودی و غیر خودی تقسیم کنیم.
کالبد شکافي فتنه و بازخواني لغزش هاي خواص توسط حسين شريعتمداري در مدرسه معصوميه قم


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسین شریعتمداری، مدیر مسئول روزنامه کیهان، شب گذشته، 20 بهمن ماه در نشست کالبد شکافی فتنه اخیر در مدرسه علمیه معصومیه قم  در پاسخ به سئوالی درباره مواضع و جایگاه آقایان لاریجانی و رضایی در فتنه اخیر گفت: شاید درست نباشد با احتمال درباره افراد صحبت کنیم ما معیارها را مطرح می کنیم بعد خودتان تطبیق دهید، معیار این است که دو پهلو حرف نزنید و جبهه فرعی باز نکنید.

شریعتمداری درباره مواضع سید حسن خمینی نیز عنوان کرد: صحبت های ایشان منطقی نیست و با نظرات صریح امام خمینی مغایرت دارد. ایشان در آن نامه می گوید براساس اخبار منابع موثق، خب این منابع موثق چه کسانی هستند، می گوید فرمایشات امام غیرصادقانه بیان شده، اینها که سخنان امام است و از زبان ایشان پخش می شود، خب اگر به امام ایراد دارید به خود امام بگوئید وانگهی آن چه که در این روزها پخش شده باید عده ای را که با منافقان فالوده خورده اند و شعار مرگ بر آمریکا را حذف کرده اند و دستشان روشده ناراحت کند؛ اما چرا آسیدحسن آقا باید ناراحت شوند!؟

وی ادامه داد: می گویند بیانات امام تحریف شده، تحریف آن کاری است که آقای صانعی و محتشمی پور کردند، آقای صانعی جمله ای از خودش را به صحبت های امام اضافه کرده بود که دقیقا مفهوم آن عوض شده بود؛ ولی آقایان اعتراضی نکردند، موسسه تنظیم و نشر آثار امام بودجه می گیرد و باید اعتراض می کرد؛ اما وقتی جمهوری ایرانی مطرح شد چرا اعتراضی نکردند، وقتی به امام حسین توهین شد چرا اعتراض نکردند.

مدیر مسئول روزنامه کیهان در پاسخ به این سئوال که آیا این سخن که رهبری فرموده اند فتنه شدیدی در راه است درست است، عنوان کرد: این نقل قول شده؛ اما بعد هم تکذیب و دوباره بیان شده من هم می خواستم پیگیری کنم وقت نکردم. البته مطمئن باشید دشمن هیچ وقت شما را رها نمی کند. زمانی می توانید با دشمن فالوده بخورید که یا شما دست از اسلام ناب بکشید و یا به تعبیر امام آمریکا از خر شیطان پائین بیاید.

وی با بیان این که حادثه روز عاشورا برنامه ریزی شده بود بیان کرد: من بعد از آن حدس می زدم توطئه اهانت به حضرت مهدی(عج) مطرح شود که البته نمی توانستیم آن را در روزنامه مطرح کنیم چون وجه شرعی نداشت، این هم برنامه بود وگرنه «اکبر پونز» فکر می کنید کسی است، اصلا این طور نیست، یک سوراخ کوچک در یک بشکه اهمیتی ندارد؛ اما نشتی می دهد و نشان می دهد در بشکه چه می گذرد. 

این فعال سیاسی گفت: سران فتنه آن طور که پز می دهند نیستند، آنها در حد پله یک نردبان هستند که دیگران آن را گذاشته اند.

وی در پاسخ به این سئوال که چرا کیهان اخبار غلط می نویسد مانند اینکه گفته بود در تشییع منتظری فقط 200 نفر معترض وجود داشتند، بیان کرد: ما گفته بودیم 5 هزار نفر البته بعد هم اصلاح کردیم، خب ما هم اشتباه داریم مهم این است که بر اشتباهمان اصرار نکنیم.

شریعتمداری درباره اینکه آیا درست است که رهبری آقای رضایی را به حضور نمی پذیرد گفت: نمی دانم شایعات زیاد است.

وی درباره اینکه چرا با سران فتنه برخورد نمی‌شود، گفت: در اینکه سران فتنه مجرم اند تردید نیست. الان محکومیت آنها در افکار عمومی بر محکومیت‌شان در قوه قضائیه مقدم شده است و این خیلی مهم است و باید ببینیم بررسی جرم هایی که به آن متهم هستند کی اتفاق می افتد.

مدیر مسئول روزنامه کیهان درباره جریان مشایی اظهارداشت: برخی برخوردها و اظهارات نشان می دهد که سنخیت زیادی با جریان اصیل اصولگرا ندارد.

وی درباره علت محاکمه نشدن فائزه و مهدی هاشمی گفت: مهدی که نیست، ایشان رفته به مراکز دانشگاه آزاد در لندن سر بزند، به هر حال قوه قضائیه اعلام کرده پرونده اینها به دادسرا رفته و طبیعتا باید همه اتهامات ازجمله استات اویل که طرف خارجی در کشورش محکوم شده مورد بررسی قرار گیرد.

شریعتمداری در پاسخ به این سئوال که نقش لایه های میانی در حوزه علمیه، مجلس، قوه قضائیه و ... که در فتنه اخیر دست داشتند چیست؟ عنوان کرد: یکی از ترفندهای دشمنان این است که باعث شود اعتماد مردم به مسئولان و مدیران سلب شود، و مردم تصور کنند که مسئولان یا نمی خواهند کاری انجام دهند و یا می خواهند و نمی توانند.

وی افزود: به هر حال اگر آن زمان و در جریان دادگاه فلان آقا که کلامش منعقد نمی شد 15 وزیر حضور پیدا نمی کردند و حمایت نمی کردند وضع به اینجا نمی رسید، باید پرسید شما چه آلودگی داشتید که به دادگاه رفتید و از او حمایت کردید.

شریعتمداری درباره علت ابقای رفسنجانی در سمت هایش گفت: ریاست خبرگان را که اعضای آن انتخاب کرده اند؛ اما در مجمع تشخیص هم باید ببینیم چه مصلحت اندیشی آن هم از جایگاه های قابل قبول وجود دارد و به آن توجه کنیم.

وی با اشاره به عبارت شعله های آتش رفسنجانی در آن نامه گفت: نامه سرگشاده نوشتن برای شما که ارتباطات وسیعی دارید معنا ندارد، ایشان صحبت از آتش کرده خب در این طرف هم آتش نشان های خوبی هستند که تنها منتظر دستورند.

مدیر مسئول روزنامه کیهان درباره نامه 60 نماینده برای برکناری موقت سعید مرتضوی در حالی که می خندید تصریح کرد: در مواردی بیش از 60 نماینده هم نامه نوشته اند؛ اما افاقه ای نکرده است، مرتضوی خدمات زیادی به خصوص در بزنگاه ها داشته و باید عملکردش ارزیابی شود.

وی درباره صحت تبریک گفتن لاریجانی و ناطق نوری به موسوی در چند روز قبل از انتخابات گفت: این خبر را فاتح گفته بود که از شاکیان ما هم هست، اظهارات او حجت نیست و نمی شود به آن اعتماد کرد البته این آقایان خودشان هم نفی کردند به لاریجانی هم نمی خورد تبریک بگوید.

شریعتمداری درباره سیاست های فرهنگی دولت هم عنوان کرد: امیدوارم سیاست جذب در عرصه هنری طوری نباشد که همه افرادی جذب شوند، اقدامات اخیر در این باره قابل توجیه نیست، مثلا فیلم رنگ ارغوان بسیار مزخرف بود یا به برخی ها در جشنواره جایزه دادند که عجیب بود، متاسفانه برخی از دوستان ساده انگاری می کنند در حالی که در کنار آن کسانی هستند که می فهمند چه کار می کنند.

وی در باره چرخش خاتمی و مواضع اخیرش اظهارکرد: کسی که می خواهد چرخش کند خب بچرخد، می خواهد توبه کند بکند منتها اتهامات آنها باید مورد رسیدگی قرار گیرد، ممکن است دستگاه قضایی بگوید ایشان جرمی مرتکب نشده است، به هرحال ایشان وقتی که در اوج بود باید کاری می کرد ضرب المثلی هست که می گوید جیک جیک مستونت بود فکر زمستونت نبود.

شریعتمداری درباره 22 بهمن و احتمال حضور نماد سبز در آن بیان کرد: آقایان بچه های مردم را گول می زنند و می فرستند در این ماجراها و خودشان با خانواده می روند سنگاپور و سفرهای خارجی. احتمال اینکه عده ای در یک گوشه ای جمع شوند قوی نیست؛ اما منتفی هم نیست البته خودشان در سایت هایشان نوشته اند که اگر حضور پیدا کنند مردم آنها را با نیت ثواب کتک می زنند و این کتک خوردن هم افتخاری ندارد. به هر حال همه شواهد نشان می دهد که 22 بهمن مثال زدنی شود و ادامه 9 دی است.

وی درباره سئوالی که شما چرا مراجع را به خودی و عیر خودی تقسیم می کنید تصریح کرد: ما چنین کاری نکرده ایم ما اصلا برخی ها را مرجع نمی دانیم که بخواهیم خودی و غیر خودی کنیم./917/ پ202/ع


ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۷
خودی و غیر خودی حتی نخودی
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۷
ضرب المثلی هست که می گوید جیک جیک مستونت بود فکر زمستونت نبود
1
0