۲۱ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۰:۵۴
کد خبر: ۷۵۱۲۴
پژوهشگر برتر قرآنی سال 88:

حق قرآن کریم در حوزه های علمیه ادا نشده است

خبرگزاری رسا ـ پژوهشگر برتر قرآنی کشور در سال 88، بر ضرورت توجه بیشتر حوزه های علمیه به مباحث قرآنی تاکید کرد.
شهر مجازي قرآن كريم


حجت الاسلام علی اکبر بابایی، پژوهشگر برتر قرآنی سال 88 و از اساتید حوزه علمیه قم در گفت گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به ویژگی های اثرش که به عنوان کتاب برتر قرآنی در سال 88 انتخاب شده است گفت: این کتاب که تاریخ تفسیر قرآن کریم نام دارد مهم ترین ویژگی های آن جامعیت، مستند بودن و ساختار شیعی آن است.

وی تصریح کرد: بر خلاف کتبی که اهل سنت می نویسند ما دسته بندی این کتا ب را بر اساس عصر رسالت، عصر حضور و عصر غیبت امام معصوم(ع) قرار داده ایم و سعی شده است که نقش ائمه معصومین در آن پررنگ باشد.

این استاد حوزه علمیه قم با اشاره به سابقه کار قرآنی خود تاکید کرد: بنده بدلیل اینکه احساس کردم خلاهایی در زمینه علوم قرآنی در کشور وجود دارد، از حدود بیست سال قبل به این موضوع توجه کردم و تاکنون کتاب هایی در این خصوص تالیف کرده ام.

وی در ادامه در ارزیابی خود از روند فعالیت های قرآنی در حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: در حوزه های علمیه اخیرا گرایش خوبی و رویکرد جدیدی نسبت به قرآن و مباحث تفسیری پیدا شده است اما با این وجود تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی و جود دارد و باید سعی شود این فاصله کم شود.

حجت الاسلام بابایی با بیان اینکه منبع اصلی شیعیان قرآن کریم و روایات است تصریح کرد: با توجه به تاکیدات ائمه اطهار در خصوص قرآن کریم، باید جامعه اسلامی ما به ویژه حوزه های علمیه به قرآن توجه کافی داشته باشند.

این استاد حوزه علمیه قم در ادامه با ابراز تاسف از کم توجهی به قرآن کریم بیان داشت: بیشترین بها باید در حوزه های علمیه به قرآن داده شود اما متاسفانه به نظر می رسد حق قرآن ادا نشده است.

وی در عین حال گفت: خوشبختانه گرایش و رویکرد خوبی به تفسیر و مباحث قرآنی در حوزه های علمیه بوجود آمده است و همین موضوع نوید آینده خوبی را در زمینه ترویج و توسعه مباحث قرآنی می دهد.

پژوهشگر برتر قرآنی در سال 88 با تاکید بر ضرورت توجه بیشتر جامعه به قران و معارف این کتاب آسمانی تصریح کرد: با توجه به رویکرد های جدید، بحمدلله روند فعالیت های قرآنی در کشور ، رو به تزاید است و با اقدامات صورت گرفته، افزون بر توجه به قرائت قرآن به مفاهیم و مباحث علمی نیز توجه خوبی شده است ولی تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی وجود دارد.

گفتنی است مراسم تقدیر از پژوهشگران برتر قرآنی در سال 88 ، هفته جاری با حضور آیت الله محمد یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در محل ساختمان دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری در قم برگزار و از برگزیدگان برتر قرآنی سال جاری که همگی طلبه و روحانی بودند تجلیل شد.

یادآور می شود کتاب تاریخ تفسیر قرآن کریم نوشته حجت الاسلام علی اکبر بابایی نیز در این مراسم، رتبه دوم برگزیدگان را کسب کرد و جوایزی به پدیدآورنده این اثر قرآنی اهدا شد. /924/ت302/ع

ارسال نظرات