۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۷۵۲۳۱۷

همایش بین‌المللی «۷۵سال اشغالگری در فلسطین» با ۶ زبان دنیا برگزار می شود

همایش بین‌المللی «۷۵سال اشغالگری در فلسطین» با ۶ زبان دنیا برگزار می شود
دبیر علمی همایش بین المللی 75 سال اشغالگری در فلسطین در نشست خبری با اصحاب رسانه از برگزاری همایش بین‌المللی «۷۵سال اشغالگری در فلسطین» با ۶ زبان دنیا خبر داد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، طاهری دبیر علمی همایش بین المللی 75 سال اشغالگری در فلسطین در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح امروز در سالن جلسات مجتمع امین برگزار شد با بیان اینکه این همایش از آغاز روز نکبت و اشغال فلسطین یعنی از سال 1948 تا 2023 را هدفگذاری و هیچ همایشی با این گستردگی تا کنون برگزار نشده است.

وی صهیونیسم را یک جریان نژادپرستانه دانست و با بیان این که پایه گذاری آن در سال 1947 با هدف ایجاد هویت ملی و تاسیس ملت یهود آغاز شد، اظهار داشت: اشغال سرزمین فلسطین نخستین هدف این جریان نژاد پرستانه است که مبتنی بر اعلامیه بالفور در ابتدا تحت عنوان خانه ملی یهودیان آغاز به کار کرد. تسلط بر فلسطین، شامات و در نهایت بر سلطه بر کل خاورمینه با شعار نیل تا فرات راهبرد این جریان نژاد پرست است.

طاهری در ادامه ضمن اشاره به تاریخچه ای رویدادهای تحولی شکل گیری و تقویت جریان نژاد پرستی صهیونیسم در گذرگاه های مختلف تاریخ 75 ساله، امام خمینی(ره) به خوبی با بازشناسی خوی استکباری این رژیم روز قدس را نام گذاری و فلسطین را مهمترین مسئله دنیای اسلام دانست.

معاون پژوهش مجتمع آموزش عالی علوم انسانی مقابله با تجاوزات روز افزون رژیم صهیونیتستی و برگزاری انتخابات با حضور اقوام اصلی سرزمین فسطین را مهمترین راهبرد انقلاب اسلامی در مواجهه با مسئله فلسطین دانست و اذعان داشت: علی رغم اهمیت مسئله فلسطین تا کنون با خلا برپایی همایش جامعی که تمام موضوعات علوم انسانی را تحت پوشش قرار دهد مواجه بودیم.

وی ضمن اشاره به مهمترین محورهای فراخوان همایش با بیان این که این همایش با پوشش 10 رشته علمی، 33 محور را مورد توجه قرار داده ایم، خاطرنشان کرد: صهیونیسم جهانی را نباید در رژیم صهیونیستی مستقر در سرزمین های اشغالی خلاصه نمود؛ لابی صهیونیستی با بهره گیری از اهرم های سیاسی، اقتصادی و غول رسانه های جمعی خود اسرائیل را به عنوان مدافع فرهنگ و تمدن غربی و اعراب و مسلمانان را نقطه مقابل دموکراسی معرفی می کرد که عملیات طوفان الاقصی خط بطلانی بر این رویکرد کشید.

دبیر علمی همایش بین المللی «75 سال اشغالگری در فلسطین» در بخش پایانی سخنان خود با تأکید بر این که 21 اردیبهشت ماه 1403 آخرین مهلت ارسال مقالات به این همایش خواهد بود، اظهار داشت: همایش بین المللی 75 سال اشغالگری در فلسطین 10 خردادماه 1403 مصادف با 30 می 2024 و 21 ذی القعهده 1445 با مشارکت 14 نهاد آموزشی از جمله برگزار خواهد شد.

 

ارسال نظرات