۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۷۵۲۸۱۶
در گفت‌وگو با رسا مطرح شد؛

اعلام آمادگی گروه های جهادی حوزوی برای امدادرسانی به مردم سیل زده سیستان و بلوچستان

اعلام آمادگی گروه های جهادی حوزوی برای امدادرسانی به مردم سیل زده سیستان و بلوچستان
گروه های جهادی حوزوی در راستای عمل به رسالت اجتماعی خود برای خدمت رسانی به مردم سیل زده برخی مناطق سیستان و بلوچستان اعلام آمادگی کردند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، در پی وقوع سیل در استان سیستان و بلوچستان و مسدود شدن راه های مواصلاتی برخی از شهر ها، به گفت و گو با برخی مسئولان امور جهادی حوزه علمیه پرداختیم تا از کم و کیف کمک رسانی و اوضاع منطقه با خبر شویم.

اعلام آمادگی طلاب برای اعزام به منطقه/جمع آوری کمک های مردمی

حجت الاسلام قائمی نماینده طلاب مجمع نمایندگان طلاب سیستان، پیرامون حادثه اخیر  ضمن ابراز تأسف از به سختی افتادن مردم منطقه گفت: ما به نمایندگی از طلاب و گروه های جهادی آمادگی خود را برای حضور در مناطق سیل زده به مسئولان اعلام کردیم اما ظاهرا فعلا نیازی به نیروی انسانی ندارند و نیرو به اندازه کافی در منطقه وجود دارد. با این حال طلاب در حال جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی هستند تا به منطقه حادثه دیده ارسال شود.

بلبل

وی افزود: البته در برنامه داریم که اگر شرایط مهیا شد، طلابی را که برای ماه مبارک بنا دارند برای تبلیغ اعزام شوند زودتر از ماه مبارک اعزام کنیم تا پیگیر امور مردم شریف بلوچستان شوند.

به لطف خدا مردم آسیب خاصی ندیدند

در ادامه با حجت الاسلام رسول کهخا مسئول امور جهادی و مواجهه با حوادث حوزه علمیه در استان سیستان و بلوچستان گفت و گویی داشتیم.

وی در تشریح شرایط منطقه سیل زده گفت: متأسفانه سیل آسیب زیادی به راه ها و زیرساخت های شهری زده و با توجه به مسدود شدن راه ها مردم نیاز به  غذای گرم و آب آشامیدانی دارند.

مسئول امور جهادی حوزه علمیه در استان سیستان و بلوچستان از حضور دو گروه جهادی در فنوج و بنت خبر داد و گفت: ما با گروه های جهادی در ارتباط و مداوم پیگیر هستیم که در صورت نیاز به نیروی انسانی در منطقه حضور پیدا کنیم اما با توجه عدم نیاز به حضور  فعلا دست به کار نشدیم.

حجت الاسلام کهخا از آمادگی حوزه علمیه برای طبخ غذا و پخش در میان مردم سیل زده خبر داد و گفت: ما در صورت ارسال کمک های مردمی این امکان را داریم که غذا بپزیم و پخش کنیم.

وی همچنین از حضور حجت الاسلام قمی مسئول سازمان تبلیغات اسلامی در مناطق سیل زده خبر داد و اظهار داشت: سازمان تبلیغات و ادره اوقاف به جمع آوری کمک های مردمی برای تهیه غذا و آب در منطقه  مباردت می ورزند.

بلبل

در خواست مرکز مدیرت حوزه علمیه از مسئولان برای کمک به مردم بلوچستان

گفتنی است، در جریان این حادثه  مرکز مدیریت حوزه علمیه قم با انتشار بیانیه ای از مسئولان و گروه های جهادی خواست تا به کمک مردم شریف بلوچستان بشتابند:  به حمد الهی مسئولین و خدمت‌گذاران دولت و برادران جهادی منطقه پایِ کارِ مردم هستند، لکن حضور گروه‌های قوی جهادی با تجهیزات لازم ضروری‌ است.

مرکز مدیریت حوزه های علمیه ضمن ابراز همدردی با خانواده های خسارت دیده از عموم مردم و گروه های جهادی می خواهد جهت کمک رسانی به مردم از هیچ تلاشی دریغ نورزند تا به فضل الهی از این شرایط سخت عبور کنند.

ارسال نظرات