۲۵ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۷۵۴۳۱
امام جمعه شبستر:

زندگی سلمان رشدی هزینه گزافی برای دولت انگلیس دارد

خبرگزاری رسا ـ رییس حوزه علمیه شبستر گفت: زندگی سلمان رشدی هزینه های بسیاری برای دولت بریتانیا داشته است.
سمان رشدي مرتد

حجت الاسلام سیفعلی محمدزاده، امام جمعه شبستر، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز که به مناسبت انتشار حکم ارتداد سلمان رشدی از سوی امام راحل صورت گرفت، اظهار داشت: استعمار پیر برای از میان بردن مخالفان فرهنگی و سیاسی خود دست به انجام هر کاری زده است، سلمان رشدی یکی از شعبده‌های انگلیسی بعد از پیروزی انقلاب برای آسیب رساندن به دین اسلام بود که با نوشتن کتاب آیات شیطانی بغض خود را نسبت به اسلام نشان داد.

وی افزود: هنگامی که در این کتاب به ساحت پیامبر‌(ص) و آیات قرآن توهین شد، کشور انگلیس حتی فکرش را هم نمی کرد که مرجعی قدرتمند در اقدامی شجاعانه دستور به کشتن این نویسنده مرتد بدهد.

امام جمعه شبستر ادامه داد: امروز هنوز هم کلام امام خمینی‌(ره) به قدرت خود باقی است، این حکم سبب شده سلمان رشدی زندگی سنگینی را تحمل کند و هزینه بسیاری برای انگلستان دربر داشته باشد، بنابراین به جرأت باید گفت که این مهره سوخته بی‌مصرف فایده ای جز خرج گذاشتن روی دست انگلیس ‌ندارد.

وی خاطر‌نشان کرد: ملکه انگلیسی شاید با تفکر این که باید از این همه زیان سودی ببرد اقدام به اعطای نشان شوالیه به این نویسنده مرتد کرد که البته آن هم سودی برای‌ انگلستان در‌بر نداشت.

حجت الاسلام محمدزاده تصریح کرد: اگر نگاهی به تاریخ داشته باشیم، خواهیم دید که کشورهای استعماری هرگاه که فرصت یافته‌اند به طریقی سعی در آزار مسلمانان، خدشه دار کردن احساسات آنان و توهین به مقدسات آنان کرده‌اند، اگر زنجیره‌ این بحث و بغض تاریخی را در کنار یکدیگر قرار دهیم متوجه چهره شوم استعمار و استکبار خواهیم شد.

وی یادآور شد: متأسفانه برخی از افراد معتقد نیز به دلیل نداشتن آگاهی‌های فکری و هوشیاری لازم ناخواسته بسیاری از ارزش های ما را زیر سؤال می‌برند، بنابراین لازم است از طریق برنامه های فرهنگی سطح آگاهی‌های جامعه به ویژه جوانان را بالا ببریم و در ارتقای فرهنگی آنان بکوشیم./935/ت302/س
ارسال نظرات