۲۶ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۷۵۴۸۱
مسؤول روابط عمومی جمعیت خدمتگزاران زائرین پیاده امام رضا:

بیش از نود هزار زائر پیاده به حرم امام رضامشرف شدند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول روابط عمومی جمعیت خدمتگزاران زائرین پیاده حضرت رضا(ع) از حضور بیش از نود هزار زائر پیاده در حرم رضوی خبر داد و گفت: 350 طلبه خواهر و برادر در میان این زائران‏ مسؤولیت تبلیغی را بر عهده داشتند.
امام رضا(ع)
به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، حسین رضایی، مسؤول روابط عمومی جمعیت خدمتگزاران زائرین پیاده حضرت رضا(ع) اظهار داشت: تا ظهرشهادت امام هشتم(ع) 94 هزارو 308 نفر زائر پیاده وارد مشهد شدند.

وی با بیان این‌که از این تعداد 46 درصد زن و 54 درصد مرد هستند، عنوان کرد: مسن ترین زائر پیاده خانمی متولد 1303 از شیروان است که برای دهمین سال آخر ماه صفر به زیارت امام هشتم(ع) به صورت پیاده مشرف می شود و کوچک ترین زائر پیاده امسال نیز یک سال سن داشته که به همراه مادرش از قوچان به زیارت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) نایل می شود.

به گفته رضایی بزرگ‌ترین کاروان امسال از نیشابور شامل 3 هزارو 600 نفر و کوچک‌ترین آن از کلاله با 15 نفر بوده‌اند.

وی با بیان این‌که دورترین مسیر زائرین پیاده شهر های ساری، رامسر، تهران، قم، گنبد، کلاله، بیرجند، طبس، یزد، علی آباد کتول و غیره است، تصریح کرد: بیشترین مسیر زائرین پیاده فریمان، تربت جام و تایباد است.

رضایی افزود: این آمار در مسیرهای جاده های منتهی به مشهد با کمک 57 آمارگیر زن و مرد از سوی واحد آمار جمعیت آمار گیری شده است.

وی گفت: بنا‌بر اعلام مسؤول اسکان جمعیت نیز 21 هزارو 340 نفر از زائرین پیاده که محل استراحت و اسکان نداشتند با کمک خیرین، آموزش و پرورشو تربیت بدنی در 31 محل اسکان داده شدندکه کلیه امکانات رفاهی و درمانی در این مکان ها فراهم بود.

وی با اشاره به اینکه جذاب ترین مکان اسکان سالن ناحیه پنج آموزش و پرورش زیر نظر آقای صاحبکار بود گفت: این مکان دارای امکانات کامل رفاهی و مهد کودک بوده است.
رضایی همچنین از فعالیت 86 ایستگاه ثابت صلواتی و 25 ایستگاه سیار توسط خیرین در طول مسیر راه زائرین پیاده در این مدت خبر داد و افزود: در ایستگاههای کوچک خدمات چای، آب جوش و آب میوه و در ایستگاههای بزرگ امکانات رفاهی، درمانی و استراحت شبانه فراهم بوده که به زائرین پیاده ارائه شده است.

وی ایستگاه جوادالائمه(ع) در مسیر نیشابور را که توسط کفشداران و انواریاران آستان قدس رضوی ارائه خدمات به زائرین پیاده می کردند را بزرگترین ایستگاه صلواتی مسیر راه دانست و ابراز داشت: این ایستگاه با هزینه شخصی خود این خدام به مدیریت آقایان عدالتیان، علمایی و خاکشور 130 میلیون تومان به زائرین خدمت ارائه کردند.

رضایی از ایستگاه مکتب آل محمد(ص) در جاده قوچان به عنوان زیباترین ایستگاه صلواتی یاد کرد و ادامه داد: این ایستگاه با هزینه 45 میلیون تومان توسط اعضاء این هیات برپاشد که در آن امکانات رفاهی، درمانی، استراحتی، هزارو300 جفت کفش، هزار چادر نماز، لباس، مقنعه و شال گردن توزیع شده که ارائه خدمات نانوایی صلواتی برای نخستین بار،نمایشگاه کتاب با 50 درصد تخفیف، سلمانی، حمام زنانه و مردانه، تعمیرات کفش و خیاط خانه از دیگر امکانات این ایستگاه است.

وی با اشاره به خدمات فرهنگی ارائه شده به این زائران نیز گفت: 350طلبه خواهر و برادر در میان این زائرین به امور دینی رسیدگی نموده و هزاران صلوات شمار، ادعیه ، تسبیح، و بسته های فرهنگی شامل قرآن نهج البلاغه، کتاب هایی چون تحفه العقول، سیره حضرت رضا(ع) بخشی از کتاب القطره، مشیت الهی و توزیع 40 هزار بن صلوات از جمله اقدامات فرهنگی جمعیت است.

رضایی از ختم 80میلیون صلوات برای سلامتی امام زمان(عج) توسط این زائران در مسیر راه خبر داد و گفت: توزیع برگه های اخلاقی آیات الولایه و قرائت چهارده سوره قرآن توسط زائرین پیاده به نیت چهارده معصوم(ع) از دیگر کارهای فرهنگی جمعیت است.

رضایی با تقدیر و تشکر از همکاری فرماندهی انتظامی و پلیس راه خراسان رضوی، هلال احمر استان ، فرماندار مشهد و سایر مسئولین استان و این شهرستان و همچنین رسانه ها و صدا و سیما گفت: خوشبختانه با توجه به تدابیر انجام شده از سوی این افراد با وجود سرمای شدید هوا ما هیچ گونه آسیبی در بین راه در رابطه با این زائرین نداشته ایم. /930/د102/س
ارسال نظرات