۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۵
کد خبر: ۷۵۶۵۲۴

زوج‌های جوان مسجدی زائر امام رضا می‌شوند

زوج‌های جوان مسجدی زائر امام رضا می‌شوند
نخستین دوره علمی آموزشی ستاد کانون‌های فرهنگی مساجد کشور در قالب «طرح شمس» با هدف آموزش زوج‌های جوان در عرصه خانواده و جمعیت برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، نخستین دوره علمی آموزشی زیارتی ستاد کانون‌های فرهنگی مساجد کشور در قالب «طرح شمس» با هدف آموزش زوج‌های جوان به صورت خلاق و کلیدی (ویژه مدیران کانون فرهنگی هنری مساجد) تلاش دارد در عرصه خانه و خانواده با آموزش های مناسب، در محضر سلطان علی‌ابن‌موسی الرضا (علیه السلام) بستری فراهم سازد تا فعالین با کسب تجربه از این بستر، جریان ساز و جاری کننده آرامش کسب شده در خانواده به عرصه های بیرونی و فعالیت های اجتماعی‌شان باشد.

این طرح از تاریخ ۱۸ اردیبهشت آغاز می‌شود و هر دوره به مدت سه شب و چهار روز برنامه‌ریزی شده است. انتخاب تاریخ با توجه به سهمیه استان‌ها است. با توجه به محدودیت ظرفیت در هر دوره فقط ۴۸ زوج (۹۶ نفر) از سراسر کشور امکان حضور خواهند داشت. ثبت‌نام هر زوج باید حداکثر ۴۸ ساعت قبل از تاریخ اعزام شود. پس از ثبت نام قطعی مجری طرح با ثبت‌نام کننده، ارتباط گرفته و ضمن ایجاد گروه در پیام‌رسان ایتا، کلیه گام‌ها و جزئیات برنامه‌های دوره را با شرکت‌کنندگان به اشتراک می‌گذارد. زیارت خاص همراه با اهداء هدیه متبرک و غذای حضرتی، ویژه برنامه‌های سیاحتی، باغ گیاه شناسی، مجموعه فرهنگی تفریحی مفتاح، دوره آموزش تخصصی ویژه زوجین (همراه با ارائه گواهی)، اسکان، تغذیه، ایاب و ذهاب درون شهری و اهداء بسته فرهنگی زوجین از دیگر برنامه‌های این دوره است.
زوج‌های جوان مسجدی زائر امام رضا می‌شوند
از جمله شرایط ثبت‌نام در این دوره می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:این دوره ویژه زوج‌های جوان (زوج‌های جوانی که تاریخ عقد آنها بیش از پنج سال نباشد) یکی از زوجین مدیر کانون مسجد باشد. زوجین حداکثر ۴۸ ساعت قبل از اعزام باید ثبت نام خود را در سامانه بچه‌های مسجد به آدرس https://bachehayemasjed.ir/shams قطعی کند. هزینه‌های رفت و آمد به مشهد مقدس و بالعکس به عهده زوجین است و بیمه سفر توسط ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد انجام می‌شود. با توجه به اهداف این طرح ملی حضور در کلیه برنامه‌های فرهنگی آموزشی الزامی است. طرح شمس بصورت یک دوره ۳ شب و ۴ روزه برنامه ریزی شده است. زوجین باید از ساعت ۱۲ روز ورود جهت فرآیند پذیرش، پذیرایی و اسکان به محل اقامت(اطلاع رسانی در گروه ایتا) مراجعه نموده تا روند اسکان توسط مجری تأیید شده و اتاق به آنان تحویل داده شود. پایان دوره ظهر روز چهارم خواهد بود.
هزینه بسته کامل دوره ۱۰ میلیون تومان است که هر زوج کانونی فقط ۴ میلیون تومان از آن را در قالب وام پرداخت می‌کند. ثبت‌نام کننده در روند ثبت نام مبلغ ۵ میلیون تومان وام قرض الحسنه با بازپرداخت بیست ماهه دریافت می کند که ۴ میلیون تومان از وام جهت شرکت در دوره از حساب بانکی ایجاد شده مستقیما به حساب مجری دوره (موسسه تحت حمایت بنیاد ملی خانواده) واریز و مبلغ یک میلیون تومان کمک هزینه ایاب و ذهاب، توسط زوجین قابل برداشت است. ما به التفاوت هزینه‌ها از حساب ستاد کانون ها با حمایت ستاد ملی جمعیت و بنیاد خانواده تامین می‌شود. جهت دریافت وام قرض الحسنه (کارمزد یک درصد) کافیست از طریق لینک موجود در فرآیند ثبت نام سامانه بچه های مسجد (بانکداری الکترونیکی بانک ایران زمین) افتتاح حساب نموده و بدون ضامن و پیش پرداخت مبلغ به حساب ، واریز خواهد شد. شرکت در دوره منوط به ثبت نام قطعی در سامانه بچه های مسجد و دریافت کد پیگیری است.
تعداد بازدید : 1
 
عضو کانون پس از ورود به صفحه شخصی خود ، از طریق لینک https://bachehayemasjed.ir/shams فرآیند ثبت نام را آغاز می کند. ثبت نام کننده پس از ورود به صفحه شخصی و مطالعه توضیحات طرح، اقدام به تکمیل مشخصات درخواست شده در فرم نماید و در ادامه مدارک را بارگذاری نموده و تاریخ اعزام را انتخاب می نماید. با ثبت درخواست، لینک افتتاح حساب بانک ایران زمین برای متقاضی ارسال می‌شود. متقاضی پس از افتتاح حساب گزینه دریافت وام را انتخاب می کند. پس از تکمیل نهایی اطلاعات، وام در حساب ایجاد شده فعال می‌شود. متقاضی پس از افتتاح حساب با مراجعه به صفحه کاربری خود کلید ثبت نام نهایی را انتخاب و با دریافت پیامک تایید و کد پیگیری، ثبت نام خود راقطعی کند. پس از ثبت نام قطعی موسسه مجری طرح، طی تماس با متقاضی هماهنگی های کامل را جهت حضور در دوره به عمل می‌آورد. در صورتی که زوجین ثبت نام نموده و وام آنها فعال شود، پس از تعیین تاریخ سفر، امکان انصراف از دوره وجود ندارد.
با توجه محدودیت زمان، کارشناسان محترم همه استان‌ها ، نسبت به ثبت نام در دوره های اول تا سوم، اقدام عاجل نموده و همچنین در ادامه نسبت به تکمیل سهمیه استان در تاریخ تعیین شده ، اقدام کنند. این طرح ویژه زوجین بوده و همراه نمی‌تواند حضور داشته باشد.این دوره به صورت اختصاصی برای زوجینی که تاکنون اقدام به امر مهم فرزندآوری نداشته‌اند، ترتیب داده شده و برنامه اختصاصی دیگری برای زوجین صاحب فرزند تعریف شده که در گام بعدی اجرا خواهد شد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با مرکز ارتباط مردمی مساجدکشورتماس حاصل نمائید (تلفن مرکز تماس ۰۲۱۸۹۴۰)
 
ارسال نظرات