۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۷۵۷۰۲۴
مدیرکل نظارت بر امور عمرانی شهرداری قم خبر داد؛

برنامه‌ریزی برای تکمیل مسیرهای دسترسی تونل غدیر قم تا پایان سال

برنامه‌ریزی برای تکمیل مسیرهای دسترسی تونل غدیر قم تا پایان سال
مدیرکل نظارت بر امور عمرانی شهرداری قم از برنامه‌ریزی برای تکمیل مسیرهای دسترسی تونل غدیر در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا، علیرضا رشیدی‌نژاد در گفت‌وگویی با اشاره به مراحل تکمیل تقاطع مدافعان سلامت اظهار کرد: تکمیل مسیرهای دسترسی این تقاطع در دستور کار شهرداری قم قرار دارد.

وی افزود: در ساخت مسیرهای دسترسی تقاطع غیرهمسطح مدافعان سلامت با توجه به شرایط محل این پروژه که حالت سنگی دارد، پیمانکار و مدیریت شهری قصد داشتند برای برداشت و کوه‌بری از انفجار استفاده کنند، اما با توجه به مشکلاتی که برای لوله انتقال آب و شبکه‌های برق ایجاد می‌شد، این کار صورت نگرفت.

مدیرکل نظارت بر امور عمرانی شهرداری قم خاطرنشان کرد: به همین دلیل از چکش‌های مکانیکی استفاده شد و سال گذشته به جز روزهایی که شرایط جوی مناسب نبود، پیمانکار در همه ایام سال در آنجا مشغول کار بود.

رشیدی‌نژاد با بیان اینکه مسیر دسترسی تقاطع غیرهمسطح مدافعان سلامت از پروژه شاخص در زمینه انجام عملیات عمرانی است، ادامه داد: چراکه نزدیک به ۳۵۰ هزار مترمکعب کوه‌بری برای اجرای و پیشبرد کار صورت گرفت و پروژه‌ای بوده که کمک به سزایی به مسائل ترافیکی می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه شهرک قدس و مسجد جمکران نقاط شاخصی در این پروژه است که به یکدیگر متصل شده و این طرح روی بلوار غدیر نیز تأثیرات شاخصی می‌گذارد، تصریح کرد: بلوار شهید صدوقی و شهید آوینی نیز می‌توانند به این قسمت از شهر مرتبط شود.

مدیرکل نظارت بر امور عمرانی شهرداری قم با اشاره به پیش‌بینی اتمام این پروژه در تیر سال ۱۴۰۳ افزود: یکی دیگر از پروژه‌های در دست اقدام، احداث مسیرهای دسترسی تونل غدیر به بلوار پیامبر اعظم(ص) در سطح منفی دو است.

رشیدی‌نژاد ابراز کرد: این قرارداد با سازمان توسعه و عمران بسته‌شده و در حال اجرا است. بخشی از کار انجام‌شده و بخشی به تکمیل تملک نیاز دارد که منطقه یک شهرداری قم در حال پیگیری است.

وی اضافه کرد: برنامه این است که تا پایان سال ۱۴۰۳ این مسیرهای دسترسی به شبکه ترافیکی متصل شود که تأثیر قابل‌توجهی بر ترافیک هسته مرکزی شهر قم دارد.

مدیرکل نظارت بر امور عمرانی شهرداری قم گفت: تقاطع نیک‌اندیش نیز با پیشرفت ۵۰ درصدی در حال فعالیت است که مناطق دو و چهار را به یکدیگر متصل می‌کند و بخشی از ترافیک بلوار غدیر را به سمت جاده اراک و کمربندی امام علی (ع) هدایت خواهد کرد.

برچسب ها: قم تونل غدیر حرم
ارسال نظرات