۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۷۵۷۴۱۹

ممانعت از خودکشی جوانی در تبریز با حضور به‌موقع بسیجیان حوزه مقاومت مدافعان حرم

ممانعت از خودکشی جوانی در تبریز با حضور به‌موقع بسیجیان حوزه مقاومت مدافعان حرم
در پی دریافت خبری مبنی بر اینکه شهروندی در یکی از پل‌های عابر پیاده اتوبان پاسداران قصد خودکشی دارد، بلافاصله بسیجیان حوزه مقاومت مدافعان حرم سپاه ناحیه ویژه غدیر جهت بررسی موضوع در محل حاضر شدند.

به گزارش خبرگزاری رسا در آذربایجان شرقی، سرگرد حسن نجفی فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهری مدافعان حرم سپاه ناحیه ویژه غدیر شهرستان تبریز در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی دریافت خبری مبنی بر اینکه شهروندی در یکی از پل‌های عابر پیاده اتوبان پاسداران قصد خودکشی دارد، بلافاصله بسیجیان حوزه مقاومت بسیج مدافعان حرم جهت بررسی موضوع در محل حاضر شدند.

وی ادامه داد: با حضور مدیر اجتماعی آن رده در محل مشخص شد، جوانی ۲۱ ساله قصد پرتاب خود از پل را دارد که فرمانده حوزه مقاومت به همراه مدیر اجتماعی با بهره‌گیری از شیوه‌ های روانشناختی، با دعوت وی به حفظ آرامش و ترغیب به جلوگیری از هرگونه اقدام نسنجیده، مانع از خودکشی این شهروند شدند.

سرگرد نجفی خاطرنشان کرد: این شهروند پس از انتقال به واحد مشاوره حوزه بسیج و در بررسی‌ های صورت گرفته، علت و انگیزه این اقدام را مشکلات خانوادگی و اختلالات روحی و روانی عنوان کرد که پس از انجام خدمات مشاوره ای، وی تحویل خانواده خود شد و برخی مشکلات این جوان، با مساعدت و پیگیری فرماندهی حوزه مدافعان حرم برطرف گردید.

مدیر اجتماعی حوزه مقاومت بسیج مدافعان حرم نیز با اشاره به اینکه یاس و نا امیدی، نداشتن اعتماد به نفس در مواجهه با مشکلات زندگی و عدم بهره‌گیری از مشاوره برای حل معضلات روحی ممکن است در نهایت به اقدامات این چنینی ختم شود، اذعان داشت: مشاوران بسیجی در تمامی مقرهای بسیج، آماده ارائه هرگونه خدمات روانشناختی به شهروندان برای کمک به رفع مشکلات شخصی و خانوادگی آنان هستند.

وحید نستوهی
ارسال نظرات