۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۷۵۷۷۳۱

استقبال از خادمان خورشید با آیین چاووش خوانی در بزرگترین روستای کاشان

استقبال از خادمان خورشید با آیین چاووش خوانی در بزرگترین روستای کاشان
اصفهان - استقبال از کاروان زیر سایه خورشید با گلاب ناب کاشان گلاب توسط مرد روستایی، بانک چاووش خوانی و عطر و عود اسفند و صلوات در فضا رایحه آرامش بخش ناب بهشتی گل محمدی را مهمان جان‌ها کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، جمعیت زن و مرد با شور و شوق وصف ناپذیری جلوی مسجد تاریخی و ۶۰۰ ساله روستا منتظر خدام حرم رضوی بودند، کودکان و نوجوانان با پرچم و بیرق‌های سبز و سرخ و زرد به‌ویژه با عناوین یا مهدی ادرکنی در دست، جلوه بسیار زیبا، غرورآفرین و شورآفرینی به بافت روستا بخشیده بودند.

کاروان زیر سایه خورشید با جعبه پرچم روی دست از دور که پیدا شد مرد چاووش خوان با پرچم حسینی بر دوش به اتفاق گروه نوجوانان و جوانان صف کشیده و بیرق به دست به استقبال خادمان خورشید آمدند.

استقبال از کاروان زیر سایه خورشید با گلاب ناب کاشان گلاب توسط مرد روستایی، بانک چاووش خوانی و عطر و عود اسفند و صلوات در فضا رایحه آرامش بخش ناب بهشتی گل محمدی را میهمان جان‌ها کرد.

نمی‌توان شور و شعور و شکوه علوی و شوق و اشتیاق رضوی مردم ساده، صمیمی و با صفای روستای نشلج را آنطور که باید و شاید توصیف کرد، اما می‌توان به قدر نمی‌از دریا ساحل وجود متلاطم تشنگان فضیلت و فطرت را از عشق به امام مهربان سیراب کرد.

جاری چشمه زلال کاروان زیر سایه خورشید از بافت تاریخی روستا تا محل مسجد جامع و مکان جشن ملی خورشید با حضور خدام رضوی قلب‌های عاشق و دل‌های متوسل را از این همه شور و نشاط معنوی جلا داد.

لمس پرچم با دستان متوسل و چشمان گریان اهالی در کوچه پس کوچه‌های روستا نیز دریای بیکران دلدادگی و ولایت مداری این مردم به ساحت مقدس امام رئوف در توفیق زیارت از راه دور را تبلور بخشید.

حضور کاروان زیر سایه خورشید در دار السیادة علوی و دیدار با مادر شهید علی اصغر تقی‌زاده علوی، حضور در گلزار شهدا و آستان امامزاده سلطان محمود بن امام محمد باقر (ع) با اجرای سرود «بابا رضا» توسط دختران زهرایی و توزیع تبرکات رضوی توسط خدام حرم رضوی نیز زیباترین تابلوی عشق و دلدادگی و ارادت مردم این روستای زیبا را به امام رئوف ترسیم کرد.

حضور خدام حرم رضوی در آستان مقدس حضرت سلطانعلی بن امام محمد باقر (ع) و زیارت نخستین سفیر اهل بیت (ع) در ایران در سال ۱۱۳ هجری قمری با هجرت کرد از مدینه به ایران و کاشان بر اساس دعوت گروهی به نمایندکی عامر بن ناصر فینی نیز گفتاری وصف ناپذیر از میهمانی لاله و خورشید اردهال داشت.

خدام حرم رضوی پس از لذت طعم شیرین زیارت سلطانعلی ابن باقر (ع) که امام رضا (ع) در مورد آن فرمودند «نعم الموضع الاردهال فلزم و تمسک به» (چه خوب مکانی است اردهال؛ پس به آن التزام و تمسک پیدا کنید.) با عیادت از جوان بیمار در جوشقان از خانواده این جوان دلجویی کردند و جام ناب امید و روشنی به شفا و سلامت را در قلبشان سرازیر کردند.

و اما حُسن ختام برنامه حضور خدام حرم رضوی حضور در آستان مقدس امامزاده قاسم (ع) فین با حضور اهالی ولایت مدار منطقه فین کاشان و اجرای برنامه‌های متنوع پرچم گردانی توسط رامین بازه حوضی خادم کشیک سوم حرم رضوی، سخنرانی حجت‌الاسلام حسن روحانی متین مبلغ کاروان، توزیع تبرکات رضوی توسط سید کاظم حسینی خادم کشیک چهارم دربانان و مولودی خوانی و مدیحه سرایی محمد موحدی نیا خادم کشیک اول حرم مداح کاروان بود.

آیین تجلیل خدام حرم رضوی از این خیّر مدرسه‌ساز، پرچم گردانی در مدرسه متقیان و اوبایی و عیادت از یک بیمار از دیگر برنامه‌های کاروان زیر سایه خورشید در کاشان بود.

کاروان زیر سایه خورشید اعزامی از مشهد مقدس برای شرکت در جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید و اجرای حدود ۷۰ برنامه متنوع از ۲۶ تا ۳۱ اردیبهشت به منطقه شمال استان اصفهان شامل شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل، نطنز و بادرود سفر کرده است تا دیار گل و گلاب را معطر و متبرک به عطر رضوی کند. /۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات