۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۷۵۸۳۹۲

انتشار سروده‌های شاعران برای رئیس‌جمهور جدید

انتشار سروده‌های شاعران برای رئیس‌جمهور جدید
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به سروده‌های بسیار شاعران در وصف خدمات رئیس‌ جمهور شهید گفت: مجموعه شعرهایی که شعرای‌ ما سروده‌اند به چندین مجموعه رسیده که به زودی چاپ می‌شود.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه نشست شورای پاسداشت زبان فارسی در جمع خبرنگاران با اشاره به نامگذاری روز شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهانش در تقویم رسمی کشور، افزود: این روز را تصویب کردیم اما عناوین آن را که سه پیشنهاد در جلسه بود به نظرخواهی مردم گذاشتیم، یک گزینه هم گذاشتیم که هر کسی پیشنهاد جدیدی دارد به ما ارائه کند؛ امیدواریم با همکاری و مشارکت مردم یک نام مناسب در بزرگداشت دولتمردان خدمتگزار شهید اتفاق افتد. 

اسماعیلی سه عنوان پیشنهادی را شامل روز خدمت صادقانه، خدمت با کرامت و خدمت مجاهدانه برشمرد و گفت: در این نظرسنجی یکی از این پیشنهادها و یا گزینه جدید انتخاب می‌شود.

وزیر فرهنگ در ادامه با اشاره به رویکرد فرهنگی شهید رئیسی، گفت: آقای رئیس جمهور به حوزه زبان، شعر و ادبیات توجه ویژه‌ای داشتند. برای اولین بار در دوره ایشان شب شعر را با حضور آقای رئیس جمهور برگزار کردیم. جلسات اختصاصی متعددی با شعرا و ادبا داشتند که بسیاری از آنها را رسانه‌ای نکردیم. شاید برای خیلی از عزیزان شخصاً جلسات تک‌نفره و دو نفره و چند نفره با آقای رئیس جمهور را هماهنگ کردم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: دیروز که مراسم تجلیل و بزرگداشت اهالی فرهنگ، هنر و رسانه از رئیس جمهور را برگزار کردیم ملاحظه کردید چه میزان ابراز احساسات لطیف و جانکاهی را در مورد شهید خدمت ابراز کردند.مجموعه شعرهایی که شعرای‌ ما سروده‌اند به چندین مجموعه رسیده که به زودی چاپ می‌شود.

وزیر فرهنگ با بیان اینکه با وجود مشکلات اقتصادی هیچ گاه نبود که درخواستی برای حوزه فرهنگ داشته باشیم و ایشان دریغ کنند، گفت: در نمایشگاه کتاب ایشان با وجود اینکه از قم آمده بودند و بسیار خسته و بیمار بودند نزدیک به دو ساعت در نمایشگاه حاضر شدند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به پرسشی درباره تخلف از قانون در موضوع پاسداشت زبان فارسی، افزود: متاسفانه گاهی اوقات قانون را به مسأله ای اخلاقی تقلیل می‌دهیم و صد تاسف در حوزه قوانین زبان فارسی به این مسأله مبتلا شدیم. قانون، قانون است و به عنوان مسئول موظف هستیم اجرای قانون را دنبال کنیم. در جلسه گزارشی دادند مبنی بر اینکه فلان مجتمع ها اعلام کردند اسامی بیگانه را تغییر نمی دهند و به قانون احترام نمی گذارند. همانطور که دربرابر تخلف از ارزش ها و هنجارها کوتاه نمی آییم تخلف از زبان فارسی که در چند ماه اخیر مورد تاکید رهبر انقلاب قرار گرفت و قانون هم دارد نیز کوتاه نخواهیم آمد.

وزیر فرهنگ تاکید کرد: به دبیرخانه تکلیف کردم اقدامات قضایی در مورد مجموعه هایی که چنین سرکشی‌ای را انجام می‌دهند در دستور کار قرار دهند.

ارسال نظرات