۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۷۵۸۵۴۳
رییس سازمان انرژی هسته‌ای:

پرتودهی محصولات غذایی عامل تأمین امنیت غذایی کشور است

پرتودهی محصولات غذایی عامل تأمین امنیت غذایی کشور است
اسلامی گسترش فعالیت‌های صنعت هسته‌ای در حوزه امنیت غذایی را از اهداف و برنامه‌های سازمان انرژی هسته‌ای ایران عنوان کرد و گفت: پرتودهی محصولات غذایی عامل تأمین امنیت غذایی کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، مهندس اسلامی رییس سازمان انرژی هسته‌ای، ظهر امروز در آیین افتتاحیه مجتمع پرتو فرآیند اصفهان، با بیان اینکه پرتو دهی غذایی باید در دهه‌های قبل و سال‌های قبل آغاز می‌شد، گفت: امروز این کار در دولت سیزدهم آغاز شده است و شاهد دستاوردهای آن خواهیم بود.

وی در ادامه با بیان اینکه بخش راهبردی صنعت هسته‌ای در استان اصفهان است، خاطرنشان کرد: کار فرهنگی و روایتگری در کنار کار فنی و علمی در سازمان انرژی‌ هسته‌ای در حال انجام است. هرمقدار که محصولات کشاورزی با پرتو دهی ایمن شوند، شاهد کاهش مصرف سموم و آفت‌کش‌هایی خواهیم بود که باعث بروز بیماری‌های مختلف می‌شوند.

اسلامی گسترش فعالیت‌های صنعت هسته‌ای در حوزه امنیت غذایی را از اهداف و برنامه‌های سازمان انرژی هسته‌ای ایران عنوان کرد و افزود: اگر محصولات هیدروکربنی سولفور‌زدایی شوند، با آلایندگی‌ها خداحافظی می‌کنیم، صنعتی‌سازی به معنای تکثیر و گسترش فناوری‌ها از طریق سازمان و ایجاد زنجیره گردش، نهاده‌ها بذر و محصولات، فناوری قابل گسترش است تا بتوانیم سلامت جامعه را بیش از پیش تضمین کنیم./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات