۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۰
کد خبر: ۷۵۸۵۶۹
حجت الاسلام دقاق:

حاج قاسم و آیت الله رئیسی سرباز ولایت فقیه بودند

حاج قاسم و آیت الله رئیسی سرباز ولایت فقیه بودند
عالم بحرینی راه نجات را خط ولایت فقیه برشمرد و گفت: شهید رئیسی و همراهان ایشان بالاترین درجه پیروی از منویات مقام عظمای ولایت را داشتند و در نهایت به مقام شهادت دست یافتند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا،حجت الاسلام دقاق در مراسم شهدای خدمت که عصر امروز در سالن قدس مجتمع امام خمینی (ره) برگزار شد، ضمن بزرگداشت یاد شهدای خدمت به ویژه شهید آیت الله رئیسی، گفت: امروز برای گرامیداشت شهدایی جمع شده ایم که بر پیمان الهی خود استوار ایستادگی کردند و با رسیدن به مقام شهادت، دعوت حق را لبیک گفتند.

عالم بحرینی در ادامه به تبیین مهم ترین صفات صادقین در قرآن کریم پرداخت و ابراز داشت: نخستین صفت صادقین که در قرآن از آن یاد شده است، اخلاص در عمل برای خداست. کسی که به درجه یقین رسیده باشد، چیزی جز خدا نمی بیند و هیچ شخصی به جز خدا را در امر خود موثر نمی داند و نیت خود را تنها برای خدای تعالی خالص می نماید. تفاوت فرهنگ جهادی و فرهنگ کارمندی از همین روحیه سرچشمه می گیرد.

وی ادامه داد: آیت الله رئیسی، آیت الله آل هاشم، دکتر حسین امیرعبدالهیان و سایر شهدای خدمت از روحیه جهادی ویژه ای برخوردار بودند که از اخلاص آنان نشأت گرفته بود.

حجت الاسلام دقاق صفت دوم صادقین را برخورداری از روحیه خدمت رسانی دانست و اظهار داشت: شهید رئیسی مفتخر به لقب خادم الرضایی بود که از بهترین القاب این شهید بزرگوار به شمار می آید. در روایت دو ویژگی ایمان به خدا و خدمت به بندگان خدا، بالاترین درجه برای مومنان ذکر شده است. حفظ کرامت مردم و خدمت رسانی به آنان، دو ویژگی مهم شهید آیت الله رئیسی بود.

این عالم بحرینی، ولایت پذیری را سومین ویژگی مهم صادقین برشمرد و خاطرنشان کرد: همانگونه که امام علی(علیه السلام) بهترین یاور برای پیامبر(صلی الله علیه و آله) و مالک اشتر بهترین یار برای امیرالمومنین(علیه السلام) بود، شهید رئیسی و همراهان ایشان بالاترین درجه پیروی از منویات مقام عظمای ولایت را داشتند و در نهایت به مقام شهادت دست یافتند.

حجت الاسلام دقاق ادامه داد: راه نجات خط ولایت فقیه است همان چیزی که حاج قاسم و شهدای خدمت به آن رسیدند.

ارسال نظرات