۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۷۵۸۵۷۱

شعر استاد مجاهدی در سوگ شهادت آیت‌الله رئیسی/ «ای ظلمتیان! سوختنش را دیدید»

شعر استاد مجاهدی در سوگ شهادت آیت‌الله رئیسی/ «ای ظلمتیان! سوختنش را دیدید»
پدر شعر آئینی کشور در «محفل شعر شهید خدمت» که به همت معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، شعری را که در سوگ شهادت رئیس جمهور سروده است قرائت کرد.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، محمد علی مجاهدی در «محفل شعر شهید خدمت» که با شعرخوانی شاعران قم و به همت اداره هنرهای ادبی معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی با همکاری حوزه هنری استان در سالن همایش مجموعه هدایت برگزار شد با قدردانی از برگزاری این محفل شعر گفت: بحمدالله دولتمردان ما در دولت سیزدهم به اعماق روستاهایی از ایران رفتند که حتی گفته می شود که تاکنون پای بخشدار هم به برخی از آن روستاها باز نشده بود.

وی با ابراز تاسف نسبت به از دست دادن رئیس جمهور و هیئت همراه افزود: زمانی که عکس ایشان را با لباده خاکی و گلی دیدم همان هنگام حالم خیلی منقلب شد و همان زمان بود که فهمیدم که به ایشان این اجازه را داده اند که رفتنی و پاک بشود.

پدر شعر آئینی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) در خصوص ارزش خدمت به خلق ادامه داد: رمز ماندگاری انسان در خدمت به مردم است و اینکه انسان نفع خود را نبیند و رئیس جمهور نیز خود را وقف خدمت به مردم کرده بود.

وی با اشاره به گوشه هایی از خدمات شهید آیت الله رئیسی خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی دولت سیزدهم صفر بود و از عملکرد ایشان خیلی اطلاع نداشتیم و بعد از شهادت آیت الله رئیسی شنیدیم که چه عدد بالایی از کارخانه ها و کارگاه های تولیدی احیاء شده است و مردم خیلی از عملکرد این دولت اطلاع نداشتند و ما هم نمی دانستیم که در این دولت چه می گذرد.

مجاهدی همچنین شعری را در خصوص عروج رئیس جمهور و همراهان در این محفل شعر قرائت کرد که بخشی از آن بدین شرح است:

ای ظلمتیان! سوختنش را دیدید
چون شعله برافروختنش را دیدید
چیزی نگذاشت از خود آن مرد بزرگ
رسم و ره اندوختنش را دیدید
هنگام سفر یار خطر باید بود
همپای خطر گرد سفر باید بود
همچون شهدای راه خدمت امروز
آماده برای ترک سر باید بود

ارسال نظرات