۰۱ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۷۵۸۷۵
ششم اسفند ماه؛

چهارمین همایش بزرگ مشاهیر و مفاخر مازندران برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ دبیر ستاد بنیاد مشاهیر و مفاخرمازندران گفت: چهارمین همایش بزرگ مشاهیر و مفاخر استان مازندران، ششم اسفند ماه امسال در متل بانک ملی بابلسر تجلیل می شوند.
چهارمین همایش بزرگ مشاهیر و مفاخر مازندران برگزار می‌شود
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، هرمز اردشیری، دبیر ستاد بنیاد مشاهیر و مفاخرمازندران، ظهر امروز در جلسه ستاد برگزاری این همایش اظهارداشت: چهارمین همایش بزرگ مشاهیر ومفاخر استان ششم اسفند امسال در متل بانک ملی بابلسر برگزار می شود.

وی بیان داشت: ستاد مشاهیر و مفاخر استان از سال 82 تشکیل شده که تاکنون سه همایش ملی را در سطح کشور برگزار کرده و در همین راستا از70 چهره برجسته کشوریعنی مازندرانی سراسر دنیا شناسایی و از آنان طی مراسم باشکوهی با حضور مسئولان کشوری و استانی تجلیل به عمل آمده است.

وی افزود: امسال نیز 16 نفر ازچهره های برجسته استان در رشته های مختلف صنعتی، هنری و رشته های مختلف دیگر نیز شناسایی و ششم اسفند امسال با حضور دکتر حسینی وزیر ارشاد اسلامی و دیگر مسؤولان کشوری در متل بانک ملی بابلسر طی مراسم باشکوهی از آنان تجلیل به عمل خواهد آمد.

اردشیری تصریح کرد: در این همایش دکتر حسینی وزیر فرهنگی و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام سلیمانی نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه استان سیستان و بلوجستان، دکترخاوری مدیر عامل بانک ملی ایران و طاهائی استاندار مازندران سخنرانی خواهند کردند.

دبیر همایش افزود: سند بنیاد مشاهیر و مفاخر استان توسط اساتید دانشگاهی طراحی شده و قرار است در قالب بحث فرهنگی و بانک اطلاعاتی از سوابق و زندگینامه چهره های برجسته که معرفی می شوند در قالب کتاب تدوین کنیم.

عباد اسدی، رئیس سازمان جوانان مازندران، نیز در این جلسه نیز گفت: مشاهیر و مفاخرهای زیادی درسطح کشورهستند که اهل مازندران بوده و کارهای بزرگی در سطح بین الملل و در کشورهای مختلف انجام می دهند که وظیفه ستاد مشاهیر و مفاخر استان این است به طریق مختلفی آنان را شناسایی و از آنان تجلیل و به جامعه الخصوص به قشر جوان معرفی نماییم.

مهدی نقی مهدی پور، معاون فرهنگی اداره کل ارشاد اسلامی مازندران، نیز در این جلسه افزود: مازندران از استان هایی است که در گذشته در جنبه های مختلف از جمله در زمینه مذهبی و علمی و فقهی خوشبختانه انسان های بسیار توانمند وجود داشته و الان هم همین طور در تمام زمینه های مختلف نخبه هائی وجودارند که باید شناسایی شوند و آنان را جزء افراد مشاهیر و مفاخر تجلیل بعمل آید./950/پ202/ص
ارسال نظرات