۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۷
کد خبر: ۷۵۸۹۳۱
عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم در گفت‌وگو با رسا:

متخصصان تخریب، خود را کارشناس می‌نامند

متخصصان تخریب، خود را کارشناس می‌نامند
حجت‌الاسلام غفاری‌فر با انتقاد از کسانی که متخصص تخریب هستند و خود را کارشناس می‌دانند گفت: صحبت درباره عمو و دایی افراد، نقد دینی، قانونی و علمی است؟

حجت‌الاسلام حسن غفاری‌فر عضو هیأت علمی دانشگاه باقر العلوم در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، درباره ادعایی مبنی بر اینکه نباید نقدهای کارشناسی را فدای رعایت اخلاق و حفظ وحدت کرد گفت: سابقه مدعیان نشان می‌دهد که اهل کارشناسی هم نیستند و فقط در تخریب تخصص دارند؛ بین کارشناس و متخصص تخریب تفاوت وجود دارد.

این عضو هیأت علمی دانشگاه باقر العلوم تصریح کرد: برخی از این متخصصان تخریب به شهید آیت‌الله رئیسی در سفر به قم توهین و وی را تهدید کردند؛ حتی بیانیه عبور از رئیسی را نیز نوشتند و منتشر کردند؛ این‌ها متخصص تخریب هستند؛ اینجانب در مصاحبه با رسا وضعیت این‌ها و سفر آیت‌الله رئیسی را شرح دادم؛ که در این زمینه هم حرکت تخریبی خود را انجام دادند.

وی در اشاره‌ای بین تخریب و نقد کارشناسی گفت: نقد کارشناسی یعنی برنامه‌ای که شما ارائه دادید طبق این استدلال علمی و این مبانی غلط است؛ کاری را که شما انجام دادید طبق این ماده قانونی غلط است؛ اما درباره کلاهبرداری و اشرافیت.

حجت‌الاسلام غفاری‌فر یکی از مصادیق بی‌اخلاقی را درباره مواردی توصیف کرد که مطالب مورد دفاع فرد از موارد محرمانه و سری کشور است و ابراز داشت: این بی‌اخلاقی است که در مناظرات ریاست جمهوری سئوالاتی مطرح کنیم که از مسائل سری کشور است و کاندیدای مورد نظر ناتوان از توضیح باشد؛ کجای دنیا امور نظامی و امنیتی را در کف خیابان فریاد می‌زنند؟

این عضو هیأت علمی دانشگاه باقر العلوم توضیح داد: این همه اتفاقات آمریکا و این همه لجن پراکنی علیه همدیگر گوشه‌ای از مسائل نظامی و امنیتیشان را نمی‌گیرد؛ چنین قوانین نانوشته‌ای در تمام کشورهای دنیا اعم از با اخلاق و بی‌اخلاق وجود دارد.

وی درباره چگونگی نقد کارشناسانه گفت: نقد کارشناسی شاخص دارد و با تهمت زدن متفاوت است؛ برنامه و اقدامی که می‌خواهید نقد کنید اگر جنبه و رویکرد دینی دارد باید بر اساس آیات و روایات مستدل باشد، اگر رویکرد قانونی دارد باید مستند به قانون اساسی یا قوانین مجلس شورای اسلامی باشد؛ درباره رویکرد علمی نیز باید با علوم تجربی و انسانی و نرم افزاری مورد بررسی قرار گیرد.

حجت‌الاسلام غفاری‌فر تصریح کرد: صحبت درباره اشتباهات اعضای خانواده مانند پدر، عمو و دایی نقد دینی، قانونی یا علمی دارد؟ یا پرسش از اتفاقاتی که گفتن درباره آن‌ها در فضای عمومی مقدور نیست نقد کارشناسی است؛ این‌ها بی اخلاقی است.

این عضو هیأت علمی دانشگاه باقر العلوم با انتقاد از کسانی که به عنوان کارشناس مطالبی را با عنوان نقد کارشناسی بیان می‌کنند و در محاکم عادله محکوم می‌شوند گفت: این‌ها هم پیاله آن‌ها هستند که قوانین و احکام کشور را قبول ندارند و امروز درباره واکسن چنان صحبت‌هایی را مطرح می‌کنند که منافقان هم چنین نمی‌گفتند.

وی در پایان بی‌پرده گفت: مشخص است که امروز مسأله اصلی نظام آن افراد نیستند؛ نظام تا روزی که این‌ها به هم ملحق نشده‌اند با ساده لوحان حوزوی و سربازان آنها مدارا خواهد کرد.

محمود لطیف

ارسال نظرات