۰۱ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۹:۱۳
کد خبر: ۷۵۹۰۸
مسؤول دبیرخانه کانون‌های مساجد گیلان:

تعداد کانون‌های فرهنگی مساجد گیلان به 175 کانون افزایش می‌یابد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه کانون‌های مساجد گیلان تعداد کانون های مساجد زیر پوشش دبیرخانه کانون‌های فرهنگی _ هنری مساجد گیلان را 141 کانون دانست و افزود: تا پایان امسال این تعداد به 175 کانون افزایش می‌یابد.
مسؤول کانون هاي فرهنگي مساجد گيلان


حجت الاسلام سلیمان پورابراهیم، مسؤول دبیرخانه نطارت بر کانون های فرهنگی، هنری مساجد گیلان، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، از افزایش تعداد کانون های مساجد این استان خبر داد و گفت: با توجه به ضرورت و اهمیت ایجاد کانون‌ها در نقاط روستایی، توسعه فعالیت‌ها از مرکز استان به سایر شهرستان‌ها، تقویت و ارتباط بهتر و مؤثرتر با اداره‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان‌ها از اهداف تشکیل کانون های مساجد گیلان است.

وی تعداد کانون های مساجد زیر پوشش دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد گیلان را 141 کانون دانست و افزود: تا پایان امسال این تعداد به 175 کانون افزایش می یابد و در حال حاضر بیش از 22 هزار جوان و نوجوان گیلانی مخاطب کانون های فرهنگی _ هنری مساجد این استان هستند.

حجت الاسلام پور ابراهیم با بیان این که هم اکنون ده هسته پژوهشی در مساجد گیلان فعالیت می کنند، ادامه داد: بالا بردن دانش مبتنی بر پژوهش در بین اعضای کانون های مساجد، تقویت شیوه های پژوهش و نقش جوانان در پژوهش، بازنگری و اصلاح فعالیت های مساجد از اهداف تشکیل هسته های پژوهشی در کانون های مساجد است و هسته های پژوهشی از سال 87 در کانون های مساجد گیلان آغاز به کار کرد که تا پایان امسال این تعداد در استان به 25 هسته پژوهشی خواهد رسید.

وی تصریح کرد: هسته های پژوهشی متشکل از گروه های سه تا پنج نفره از نوجوانان و جوانان عضو کانون های مساجد است که به بررسی و پژوهش در خصوص مسائل مختلف دینی و مذهبی می پردازند و پژوهش های ارائه شده هسته های پژوهشی پس از بررسی و تکمیل به ستاد عالی ارسال می شود که پس از تصویب و بررسی نهایی از طرح های پژوهشی پژوهشگران حمایت های لازم انجام می شود.

مسؤول دبیرخانه نظارت بر کانون های مساجد گیلان با اشاره به این که همزمان با گرامی‌داشت ایام الله دهه فجر، پانزده کتابخانه باز و بسته در شبستان مساجد و کانون های فرهنگی هنری تحت پوشش دبیرخانه کانون های مساجد استان به بهره برداری رسید، گفت: اشاعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و جذب جوانان و نوجوانان به کتابخانه های مساجد از اهداف تشکیل کتابخانه های مساجد است.

حجت الاسلام پورابراهیم در ادامه با اشاره به تجهیز کتابخانه های کانون های مساجد در دهه فجر افزود: چهار هزار جلد کتاب کمک آموزشی شامل 22 کارتن کتاب در این ایام بین 150 کانون فرهنگی، هنری مساجد این استان توزیع شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر صد کتابخانه باز و بسته در کانون های مساجد تحت پوشش دبیرخانه نظارت بر کانون های فرهنگی، هنری مساجد گیلان فعالیت می کنند./950/پ202/س

ارسال نظرات