۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۱
کد خبر: ۷۵۹۳۲۷
استاندار مازندران تاکید کرد؛

لزوم کاهش آسیب‌های اجتماعی با تکیه بر دستاوردهای پژوهشی حوزه

لزوم کاهش آسیب‌های اجتماعی با تکیه بر دستاوردهای پژوهشی حوزه
مازندران - استاندار مازندران بر لزوم استفاده از دستاوردهای پژوهشی حوزه‌های علمیه در رفع نیازهای مختلف استان به ویژه آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، یوسف نوری، استاندار مازندران امروز در اجلاسیه مسؤولان و مدیران مدارس علمیه استان که در مدرسه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به نقش و کارکرد حوزه‌های علمیه در طول تاریخ اسلام مخصوصاً پس از انقلاب اسلامی که مورد تأکید حضرت امام راحل و نیز مقام معظم رهبری بوده، استفاده از ظرفیت حوزه علمیه در تمامی بخش‌ها مورد تاکید قرار گرفت.

استاندار مازندران، خاطرنشان کرد: استفاده از این ظرفیت‌ها در واقع از طریق نگاشت پیوست‌های فرهنگی است که باید حوزه و مدارس علمیه در این مقوله ورود پیدا کند و این موضوع، مبحث اصلی این جلسه بود.

وی ادامه داد: موضوع مهم بعدی مطرح شده در این جلسه، استفاده از دستاوردهای پژوهی حوزه‌های علمیه در نیازهای مختلف استان به ویژه آسیب‌های اجتماعی بود.

نوری تاکید کرد: یکی دیگر از موضوعات مطروحه در این جلسه به طرح‌های مسجدمحور در محلات باز می‌گشت که این طرح در سطح کشور با نام «۲۰۲۰ محله» مطرح است که مقرر شد این طرح در استان، مسجد محور باشند تا بتوانیم در واقع مساجد را به عنوان محور تربیتی و حتی مسائل اجتماعی و اقتصادی محله قرار دهیم.

وی افزود: مقرر شد تا این مهم را مورد تقویت قرار دهیم و  در این راستا با مشارکت آقامحمدی که مسئول این کار هستند و نیز پیگیری که هم از بیت مقام معظم رهبری و هم وزارت کشور انجام دادیم با قوت به فرجام مطلوبی برسانیم.

استاندار مازندران، اعلام کرد: یکی دیگر از موضوعات مطروحه در این نشست، استفاده از فضاهای اوقافی برای گسترش مدارس وابسته به حوزه علمیه بود که باید این موضوع را پیگیری کنیم.

مقام عالی دولت در استان، تصریح کرد: آنچه مسلم است حوزه‌های علمیه به دلیل اینکه مراکز علمی هستد که پایه‌گذار آن ائمه هدی هستند یک الگوی بومی هستند و لذا ما می‌توانیم در بخش‌های مختلف نظام جمهوری اسلامی ایران از آن‌ها استفاده کنیم.

نوری متذکر شد: خروجی حوزه‌های علمیه در استان مازندران افراد برجسته‌ چون شیخ فضل‌الله نوری، علما و مجتهدینی نظیر علامه ذوالفنون، آیت‌الله جوادی و نیز شهدای برجسته‌ای همچون شهید سلیمانی، شهید آیت‌الله هاشمی‌نژاد هستند که مردم به آنان اعتماد داشته و دارند که موجب اعتلای جمهوری اسلامی ایران و استقرار کامل تمدن جهان اسلامی خواهد شد./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات