۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۷۵۹۴۷۱
حجت الاسلام و المسلمین عالی:

در انتخابات به توهین‌ها و تخریب‌های فضای مجازی اعتنا نشود

در انتخابات به توهین‌ها و تخریب‌های فضای مجازی اعتنا نشود
اصفهان – استاد حوزه علمیه قم گفت: برای انتخاب رئیس جمهور مولفه‌هایی همچون سابقه، تقوا، تدیین، پاکد دستی، ساده زیستی و مردمی بودن را در نظر داشته باشید و به توهین‌ها و تخریب‌های فضای مجازی اعتنا نکنید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری راس در کاشان، حجت الاسلام و المسلمین مسعود عالی پنجشنبه شب در شب شهادت شهادت امام محمد باقر(ع) در کنار مضجع منور فرزند بلافاصل ایشان، علی ابن باقر(ع) در مشهد اردهال کاشان با تسلیت شهادت امام محمد باقر(ع) گفت: استفاده از لحظه به لحظه عمر از ویژگی‌های مومن است.

وی با بین اینکه اهل بیت(ع) قهرمان تهدید‌ها به فرصت‌ها بودند، افزود: انسان مومن نه تنها باید از فرصت‌های عمر خود بیشترین بهره برداری را داشته باشد، بلکه انسان مومن باید این هنر را داشته باشد تا بتواند تهدید‌های زندگی خود را تبدیل به فرصت کند و بلا‌ها را تبدیل نعمت کند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه فرصتی که در تهدید‌ها و بحران‌ها و بلا‌ها است در نعمت‌ها و فرصت‌ها نیست، گفت: بلاها، نعمت ها، فرصت‌ها و تهدید‌ها برای همه انسان‌ها وجود دارد و باید هنر استفاده و بهره برداری از آنها داشته باشد.

وی ادامه داد: این اعمال ما انسان‌ها است که سبب می‌شود نعمت برای انسان باقی بماند یا تبدیل به بلا شود و یا بلا برای ما باقی بماند و به نعمت تبدیل شود.

حجت الاسلام والمسلمین عالی از شکر نعمت‌های الهی به عنوان یکی از ابزار تبدیل تهدید‌ها با فرصت و بلایا به نعمت‌ها نام برد و ابراز داشت: علاوه بر شکر نعمت‌های خداوند، از نعمت‌های الهی باید در مسیر صحیح استفاده کرد تا نعمت‌های الهی تبدیل به بلایا نشود.

به گفته وی تمام اعضا و جوارح انسان نعمت‌هایی است که خداوند در اختیار بندگان خودش قرار داده است، هریک از این نعمت‌ها شکر دارد و از هر یک از این نعمت‌های الهی باید در مسیر صحیح از آن استفاده کرد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه انسان نباید از نعمت‌های خدا در راه معصیت خدا استفاده کند، گفت: اگر از نعمت چشم و گوش و زبان و زیبایی خود در راه شیطان استفاده کنیم در قیامت نخواهیم توانست پاسخگوی نعمت‌های خداوند باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین عالی گفت: انسان اگر از نعمت‌های خداوند در مسیر صحیح استفاده نکند، نه تنها نعمت‌های دیگر از او دریغ خواهد شد، بلکه نعمت‌هایی را که در اختیار دارد تبدیل به بلا خواهد شد تا بلکه با بلا بیدار شود.

وی با اشاره به اینکه انسان گاهی با دست خود نعمت‌ها را تبدیل به بلا می‌کنند، افزود: بلا‌های طبیعی در اختیار انسان‌ها نیست، اما کفر نعمت‌های خداوند سبب خواهد شد با دست خود دچار بلا شویم.

استاد حوزه علمیه قم از شهید سلیمانی به عنوان عبد صالح و بزرگ زمان برد و یادآورشد: سردار دلها، داعش را که بزرگترین تهدید زمان برای اختلاف بین مسلمانان بود آن را تبدیل به فرصت اتحاد مسلمانان کرد.

وی دفاع مقدس را با جنگ با داعش متفاوت دانست و با بیان اینکه جنگ با داعش در واقع جنگ اعتقادی بود، گفت: مدافعان حرم و سردار سلیمانی تهدید داعش که تا نزدیکی مرز‌های ایران آمده بودند را تبدیل به فرصت و تشکیل جبهه بزرگ مقاومت کردند و تا پشت دیوار‌های اسرائیل نفوذ کردند.

حجت الاسلام والمسلمین عالی گفت: تهدید بزرگ داعش که همه کشور‌های اسلامی را تهدید می‌کرد تبدیل به اتحاد همه کشور‌های اسلامی برعلیه داعش شد و با تشکیل بزرگ مقاومت با محوریت ایران امروز به عنوان قدرت نخست منطقه مطرح شده است.

وی افزود: پیروزی جبهه مقاومت بر داعش هرچند با تجهیزات نظامی بود، اما پایه و اساس این پیروزی در عبد خدا بودن و بندگی خدا بودن نیرو‌های مقاومت بود.

به گفته وی امروز جبهه مقاومت فرا منطقه‌ای و جهانی شده است و تا آفریقا و آمریکای جنوبی بلکه تا خود آمریکا و اروپا پیش رفته است و رهبر معظم انقلاب در نامه خود به جوانان اروپا و آمریکا آنان را بخشی از جبهه مقاومت دانسته است.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: امروز همه آزادیخواهان و حق طلبان دنیا در مسیر جبهه مقاومت حرکت می‌کنند، چرا که در هیچ روایاتی گفته نشده است امام زمان (عج) با مسلمان شدن همه دنیا ظهور می‌کند، بلکه زمانی ظهور می‌کند که همه مردم دنیا عدالت طلب می‌شوند.

وی گفت: شهید آیت الله رئیسی همان راه عزت و اقتداری را که حاج قاسم ترسیم کرده بود ادامه داد تا به شهادت رسید و ایران امروز با عملیات وعده صادق که ابعاد آن هنوز فاش نشده است به عنوان یک ابر قدرت در دنیا مطرح شده است.

حجت الاسلام والمسلمین عالی گفت: جمهوری اسلامی ایران در عملیات وعده صادق به کشوری حمله کرد که بیش از نیم قرن هیچ کشوری جرات حمله به آن نداشت را وبا وجود حمایت چندین کشور دنیا از اسرائیل، همه هیچ غلطی نتوانستند بکنند.

وی افزود: انجام عملیات وعده صادق در دولت آیت الله رئیسی نشانه دیپلماسی قوی و اقتدار این دولت بود و این در حالی بود که انجام چنین عملیاتی در دولت دیپلماسی التماسی قبلی امکان نداشت.

به گفته وی در دولت قبل نسبت به شعار مرگ بر آمریکا بر روی موشک‌های ایران نیز معترض بودند و خواستار مذاکره و تسلیم ایران در برابر تهدید‌های دشمن بودند.

استاد حوزه علمیه قم از شهید حسین امیر عبداللهیان به عنوان وزیر امور خارجه شجاع و دلیر نام برد و با اشاره به اینکه اسماعیل هنیه از ایشان به عنوان وزیر امور خارجه کل جبهه مقاومت نام برد گفت: امیرعبداللهیان شجات و عزت داشت.

وی ادامه داد: امروز اسرائیل در باتلاق غزه گرفتار شده و در برابر یک گروه کوچک مقاومت طی مدت ۹ ماه نتواسته به پیروزی برسد و ۶۰ درصد از جبهه حماس سالم و دست نخورده باقی مانده است و عادی سازی روابط اسرائیل با کشور‌های منطقه به شدت شکست خورده است.

حجت الاسلام والمسلمین عالی گفت: امروز همینه آمریکا بزرگترین حامی اسرائیل فرو ریخته است و براساس پیش بینی کارشناسان تا شش سال آینده دیگر اثری از آمریکا به عنوان ابرقدرت باقی نخواهد ماند و تبدیل به کشورمعمولی خواهد شد.

وی افزود: امروز با رای موافق بیش از ۱۵۰ کشور دنیا در سازمان ملل فلسطین به عنوان یک کشور به رسمیت شناخته شده است و این اتفاق خط بطانی بر ادعای اسرائیل بزرگ از نیل تا فرات است.

استاد حوزه علیمه قم با اشاره به اینکه رهبرمعظم انقلاب ۷ سال قبل اعلام کرد در پیچ تاریخی بزرگی قرار داریم و ۳ سال قبل اعلام کرد در میانه این پیچ هستیم و سال قبل اعلام کرد به قله نزدیک شدیم، گفت: امروز تنفر از ظلم اسرائیل به مردم فلسطین در سراسر دنیا نشانه نزدیک شدن به پایان چیچ تاریخی است و این عزت و اقتدار و قدرت و افتخار ملت ایران است.

وی گفت: ایران اسلامی طی ۴۵ سال گذشته با هرمصیبتی روبرو شده بعد از آن توفیقات زیادی داشته است و امروز بعد از شهادت آیت الله رئیسی فرصتی برای ادامه راه ایشان است.

حجت الاسلام والمسلمین عالی با اشاره به اینکه در صورت ادامه گفتمان آیت الله رئیسی ریل گذاشته انجام شده نیز ادامه خواهد داشت از انتخابات پیش به عنوان تهدید و فرصت نام برد و افزود: هر گونه تخریب و بی اخلاقی سبب خواهد تا جریانی که اعتقاد به گفتمان آیت الله رئیسی ندارد و خواستار مذاکره با آمریکا و متعهد به اجرای برجام است در انتخابات پیروز شود.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: برای انتخاب رئیس جمهور مولفه‌هایی همچون سابقه، تقوا، تدین، پاک دستی، ساده زیستی، مردمی بودن آنها را در نظر داشته باشید و به توهین‌ها و تخریب‌های فضای مجازی اعتنایی نشود./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات