۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۷۵۹۴۷۷
نماینده ولی فقیه در گیلان:

برای اقناع چندفرزندی در خانواده ها کار مناسبی صورت نگرفته است

برای اقناع چندفرزندی در خانواده ها کار مناسبی صورت نگرفته است
امام جمعه رشت گفت: امروز مسئله جمعیت و فرزندآوری نیازمند نهضت عمومی است و متأسفانه دشمنان برای عدم ازدواج جوانان، عدم فرزندآوری، تک فرزندی کارهای بسیاری انجام داده اند و ما نتوانسته ایم اقناع سازی مناسبی برای چند فرزندی انجام دهیم.
به گزارش خبرگزاری خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی در جلسه طلاب و فضلای استان گیلان که در سالن اجتماعات مدرسه عالی دارالشفای قم برگزار شد، اظهار داشت: فقدان آیت الله رئیسی برای کشور بسیار غم انگیز است و ایشان مظلومانه در این کشور خدمت کرد و همچون استاد شهیدش آیت الله بهشتی، تهمت های بسیاری را به جان خرید؛ ولی لب به پاسخ نگشود و فقط به فکر مردم بود.
 
نماینده مردم استان گیلان در مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: مطابق با کلام امام محمد باقر علیه السلام، انسان باید به تربیت خود پرداخته، برای رضای خدا کار انجام داده و بندگی را پیشه خود قرار دهد تا موجب ارتقاء خود و جامعه شود. 
 
نماینده ولی فقیه در استان گیلان خاطرنشان ساخت: حکومت داری سخت است و متأسفانه هنوز نتوانسته ایم ساختارسازی مناسبی برای حکومت انجام دهیم.
 
امام جمعه رشت بیان داشت: ما هنوز در دانشگاه ها و حوزه های علمیه نتوانسته ایم مسئله اطلاق ولایت فقیه را حل کنیم و برخی هنوز إن قلت دارند.
 
حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی اظهار داشت: در تاریخ سابقه ندارد که مردم، حکومتی که بر اساس اسلام و شیعه بنیان نهاده شده را حمایت و همراهی کنند و ما رویش های انقلاب را در کشور مشاهده می کنیم و پس از شهادت آیت الله رئیسی، شاهد حضور چند هزار نفری در مصلای رشت برای عزاداری شهادت رئیس جمهور و همراهانشان بودیم که نشان از رویش های انقلاب است.
 
نماینده ولی فقیه در استان گیلان خاطرنشان ساخت: امامین انقلاب واقعا مدیر و مدبر بوده و هستند و کار در حکومت، سختی فراوانی دارد؛ ما می خواهیم منطبق با حکومت اهل بیت (ع) حرکت کنیم و این کار مشکل است؛ چراکه مطالبات مردم بسیار بالاست و هرچه خدمت رسانی شود، همچنان مطالبات آنان وجود خواهد داشت.
 
امام جمعه رشت بیان داشت: اگر جان خود را برای نظام اسلامی بدهیم، می ارزد و این نظام خدمات بسیاری برای کشور داشته است؛ فقط نباید مشکلات را دید؛ بلکه باید به خدمات هم نگاه کرد و شاکر بود.
 
حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی اظهار داشت: اولین دغدغه بنده در استان گیلان، فرهنگ عمومی استان است و جلسات بسیاری را با مسئولان در این مسئله داشته ایم و باید مجموعه های مردمی را وارد میدان نماییم.
 
وی ابراز داشت: امروز مسئله جمعیت و فرزندآوری نیازمند نهضت عمومی است و متأسفانه دشمنان برای عدم ازدواج جوانان، عدم فرزندآوری، تک فرزندی و .... کارهای بسیاری انجام داده اند و ما نتوانسته ایم اقناع سازی مناسبی برای چند فرزندی انجام دهیم.
 
نماینده ولی فقیه در استان گیلان خاطرنشان ساخت: ما برای حل مشکلات فرهنگی و ... راهکارهای بسیاری داریم؛ اما نمی توان با چماق بر روی سر مسئولان ایستاد که عمل کنند.
 
امام جمعه رشت بیان داشت: ما نیازمند طرح های فضلا و روحانیون برای حل مسئله بی عفتی در جامعه هستیم و نظرات و پیشنهادات خود را برای ما ارسال کنید و استفاده خواهیم کرد.
 
حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی اظهار داشت: درب دفتر نماینده ولی فقیه به روی همه باز است و منتظر حضور شما عزیزان هستیم و دیدارهای مردمی ما در روز سه شنبه هر هفته برگزار می شود.
 
نماینده ولی فقیه در استان گیلان در پایان به سوالات طلاب و فضلا پاسخ داد.
 
در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین آزاده، نماینده طلاب و فضلای رشت و رئیس مجمع نمایندگان طلاب استان گیلان ضمن بیان فعالیت های نمایندگان طلاب و فضلا، به برخی درخواست ها و مطالبات طلاب گیلانی اشاره کرد.
ارسال نظرات