۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۵
کد خبر: ۷۵۹۷۳۰

روزنامه شرق: نامزد جبهه اصلاحات جمع بین نقیضین است

روزنامه شرق: نامزد جبهه اصلاحات جمع بین نقیضین است
روزنامه اصلاح‌طلب شرق در گزارشی نسبت به پزشکیان نوشت: «نامزد جبهه اصلاحات جمع بین نقیضین است؛ به هر دو خوانش (اصلاح‌طلبانه و اصولگرایانه) تن می‌دهد و در عین حال از هر دو‌ آن‌ها فراتر می‌رود.»

روزنامه شرق: «اصلاح‌طلبان و پارادوکس نویدبخش»

روزنامه شرق در یادداشتی با عنوان «اصلاح‌طلبان و پارادوکس نویدبخش» نوشت: «انتخابات دوره چهاردهم ریاست‌جمهوری معنایی فراتر از منازعه متعارف بین اصلاح‌طلبان و اصولگرایان دارد. نامزد جبهه اصلاحات جمع بین نقیضین است؛ به هر دو خوانش (اصلاح‌طلبانه و اصولگرایانه) تن می‌دهد و در عین حال از هر دو‌ آن‌ها فراتر می‌رود و اسیر رادیکالیسم یک سوی ماجرا و محافظه‌کاری آن سوی دیگر نمی‌شود. جبهه اصلاحات همواره در پی ایجاد هویتی کاملا متمایز از نظم مستقر بود. تأیید دکتر پزشکیان از سوی شورای نگهبان را نباید یک خطای محاسباتی در نظر گرفت، بلکه می‌بایست آن را مبتنی بر انتخاب آگاهانه ساختار سیاسی قلمداد کرد.»
این روزنامه در گزارشی دیگر با عنوان «کدام دوگانه را جدی بگیریم؟» نوشت: «دوگانه‌های زیادی همیشه مطرح شده و در جامعه ما یارکشی می‌کند. امروز، به نظرم دوگانه اصولگرا‌-اصلاح‌طلب خریدار زیادی ندارد. نه اصولگرا متعهد به اصول و ارزشی است و نه اصلاح‌طلبش لزوما اصلاح‌طلب که هم تداوم‌خواهی و هم براندازی در بخش‌هایی از این گروه‌ها رخنه کرده است.»

روزنامه اعتماد: «پزشکیان انتخاب می‌شود اگر...»

روزنامه اعتماد در گزارشی با عنوان «پزشکیان انتخاب می‌شود اگر...» نوشت: «جبهه اصلاحات در انتخابات‌های چند سال اخیر نتوانست مشارکت فعالی داشته باشد. این جبهه در این دوره، همان راهبردهای چند سال اخیر را تکرار و اعلام کرد که در صورت تایید صلاحیت یکی از سه نامزد پیشنهادی‌اش توسط شورای نگهبان، در انتخابات مشارکت خواهد کرد. مسعود پزشکیان به عنوان تنها نامزد جریان اصلاحات و به عبارت دیگر تنها نامزد غیر جریان انقلابی در این دوره حضور دارد. تا اینجای کار به نظر می‌رسد آقای پزشکیان که تنها کاندیدای اصلاح‌طلبان است باید با آرای بالا به پیروزی برسد...ایجاد انسجام و هماهنگی بین عناصر این جریان اعم از احزاب و شخصیت‌های حقیقی در سطح خرد و کلان بسیار ضروری است و هرگونه بی‌برنامگی و ناهماهنگی می‌تواند بازی برده را به شکست منجر کند...در چنین شرایطی رقابت‌های درون جریانی می‌تواند سم مهلک باشد. به ویژه آنکه کیش شخصیت بعضی اشخاص مانع استفاده از همه ظرفیت‌ها شده و این افراد نقش ترمز را در حرکت جریان اصلاحات بازی می‌کنند. از سوی دیگر برخی از هواداران و فعالان اصلاح‌طلب و تحول‌خواه هم چنان در اصل حضور و مشارکت دچار تردید هستند.»

روزنامه هم‌میهن: «پزشکیان برای گرم کردن تنور نیامده است»

روزنامه هم میهن در گزارشی نوشت: «به نظر برخی تحلیلگران، پزشکیان شانسی برای ورود به پاستور را ندارد و بدان جهت او را با احرازصلاحیت وارد کارزار رقابت‌های انتخاباتی کرده‌اند که صرفاً تنور انتخابات با مشارکت اصلاح‌طلبان گرم شود و چه‌بسا که ممکن است پزشکیان به سرنوشت عبدالناصر همتی در انتخابات ۱۴۰۰ دچار شود. اما پزشکیان به چند دلیل شانس فراوانی برای ورود به پاستور دارد و آنگونه که از ظواهر و زوایای آشکار و پنهان آرایش ترکیب نامزدهای انتخاباتی پیداست، توپ پزشکیان روی نقطه پنالتی قرار گرفته و باید دید که اصلاح‌طلبان چگونه می‌توانند با گل کردن این توپ، آخرین فرصت نقش‌آفرینی خود را برای ورود به پاستور امتحان کنند؟»

وزیر دولت روحانی: «از پزشکیان حمایت کنید»

علی ربیعی، وزیر استیضاح شده دولت روحانی در یادداشت خود گفت: «از تمامی نخبگان فرهنگی، هنری، اجتماعی، سیاسی انتظار می‌رود بر سیاق وظیفه روشنفکری، مارپیچ سکوت را شکسته و کار درست را در زمان درست انجام دهند.»
منبع: فارس
ارسال نظرات