۰۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۷۵۹۷۸۶
حجت الاسلام نجفقلی زاده سرایی تأکید کرد؛

لزوم اخلاق مداری در تبلیغات انتخاباتی

لزوم اخلاق مداری در تبلیغات انتخاباتی
حجت الاسلام نجفقلی زاده سرایی تاکید کرد که مسئله مشارکت دادن مردم در اقتصاد و کوتاه کردن دست رانت خواران و تبعیض گرایان و حمایت از کار آفرینان و دانش بنیان ها از جمله عواملی است که باید مورد تاکید و تائید رئیس جمهور آینده کشورمان باشد.

حجت الاسلام رامین نجفقلی زاده سرایی کارشناس فرهنگی و اجتماعی استان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا از آذربایجان شرقی، در رابطه با ویژگی های رئیس جمهور آینده تاکید کرد: در وهله نخست رئیس‌جمهور منتخب بایستی درجات بالایی از تقوا و معنویت را دارا باشد، ایران سرزمین اسلامی و مهد ولایت در دنیا هست پس بایستی اندیشه توحیدی و التزام عملی به احکام دین مبین اسلام و وفاداری به آموزه‌ های قرآن و اهل‌بیت(علیهم‌السلام) در وجود رئیس‌جمهور آینده بیش از هرکس دیگر متجلی باشد.

وی ادامه ادامه داد: پرکاری و تلاش شبانه‌ روزی آنچنان که رئیس‌جمهور شهید از خود به نمایش گذاشت از معیارهای مهم و حیاتی است، سابقه رفتاری و سلوک نامزدهای ریاست‌ جمهوری در اعتنا و احترام به مردم و کارنامه آنان در حفظ کرامت انسان‌ ها سنجه مناسبی برای پیش‌ بینی آینده رفتاری او جهت مردم داری در کسوت دولت‌ داری خواهد بود.

حجت الاسلام نجفقلی زاده سرایی عنوان کرد: تلاش برای حمایت از جبهه مقاومت و توسعه جبهه عقیدتی، معرفتی و انقلاب اسلامی در تمامی مرزها، عنصر ثمر بخشی هست که بسیاری از رفتار های جهانی و بین‌المللی دولت را به سمت مطلوب هدایت می‌کند.

این کارشناس اجتماعی در ادامه مطالب خود نیز بیان کرد: تن دادن به نظریه ولایت مطلقه فقیه و اطاعت از ولی‌فقیه، امر مهمی است که به‌ هیچ‌ عنوان نباید نسبت به آن کاهلی یا کوتاهی کرد، و سلامت اخلاقی، اقتصادی، فساد ستیزی و شجاعتِ برخورد با تباهی‌ها در لایه قدرت و اقتصاد بایستی از ویژگی‌های برجسته رئیس‌جمهور آینده باشد.

حجت الاسلام نجفقلی زاده سرایی ابراز داشت: مسئله مشارکت دادن مردم در اقتصاد و کوتاه کردن دست رانت‌خواران و تبعیض‌گرایان و حمایت از کارآفرینان و دانش‌بنیان‌ها از جمله عواملی هست که باید مورد تأکید و تأیید رئیس‌جمهور منتخب باشد.

این فعال فرهنگی مطرح کرد: رئیس جمهور باید اعتماد، امید و ایمان را در جامعه به وجود بیاورد که سبب استحکام وحدت ملی شود، عدالت‌خواهی، مبارزه با فساد و دوری از سیاست زدگی از جمله انتظارات است، انتظار بعدی فهم واقع بینانه از شرایط کنونی جهان و آشنایی با نحوه‌ی بازی و عمل فعالانه در عرصه‌ی سیاست خارجی است که رئیس جمهور آينده نباید متأثر از جوسازی های نظام سلطه باشد و مرعوب رسانه ها و فضاسازی آنان قرار گیرد.

حجت الاسلام نجفقلی زاده سرایی در ادامه نیز گفت: باید ایران را کشوری تاثیر گذار، پیشرو و فعال در معادله های منطقه‌ای و جهانی بداند و بنابراین پیش زمینه در عرصه سیاست خارجی عمل کند و انتظار می رود که دید جوان گرایی داشته باشند زیرا استفاده از نیروهای جوان و نواندیش قطعا به پویایی نظام کمک وافری خواهد کرد.

وی لزوم اخلاق مداری در تبلیغات انتخاباتی را مورد توجه قرار داد و افزود: در دین اسلام اخلاق با اقتصاد و سیاست مثل تار و پود به هم تنیده اند، لذا در شرایط حساس کنونی کشورمان، برگزاری انتخابات با شکوه و اخلاق مدارانه از اهمیت و حساسیت مضاعفی برخوردار هست که این با توجه به رهنمود های مقام معظم رهبری و الگوگیری از رئیس جمهور شهید میسر می شود.

حجت الاسلام نجفقلی زاده سرایی در پایان مطالب خود هواداران و فعالان را دعوت به رعایت اخلاق در تبلیغات انتخاباتی نمود و متذکر شد: حتما همه ملت ایران باید مسئله مهم را حفظ سربلندی و عزت وطن بدانند و در راستای این هدف و با هدایت مقام معظم رهبری و حرکت در مسیر ایشان با برگزاری انتخابات اخلاق مدار و با شئونات اسلامی به پیشرفت ملت کمک کنند؛ یعنی برای رای بیشتر دست به هیچ عمل غیر اخلاقی نزنند زیرا هدف وسیله را توجیه نمی کند زیرا در دموکراسی اسلامی، انجام هرکاری برای به دست آوردن آرای بیشتر جایز نیست، دموکراسی اسلامی، دموکراسی هدایت شده‌ای است که می‌گوید، آرای مردم وجود داشته باشد، ولی اگر در آن‌ها انحرافی وجود داشت، باید مردم را هدایت کرد و نباید تسلیم محض خواسته‌های آنان شد.

وحید نستوهی
ارسال نظرات