۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۲
کد خبر: ۷۶۰۰۴۶

۴ هزار و ۵۶۷ شعبه اخذ رای پذیرای آرای مردم خراسان رضوی در انتخابات ریاست جمهوری

۴ هزار و ۵۶۷ شعبه اخذ رای پذیرای آرای مردم خراسان رضوی در انتخابات ریاست جمهوری
رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی در برنامه استودیو انتخابات استانداری گفت: تعداد ۴ هزار و ۵۶۷ شعبه اخذ رأی در کل استان خراسان رضوی مستقر شده‌اند که از این تعداد، ۳ هزار و ۵۰۸ شعبه ثابت، هزار و ۵۹ شعبه سیار، ۲ هزار و ۸۲۱ شعبه شهری و هزار و ۷۴۶ شعبه روستایی هستند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان، سیدهادی طباطبایی شنبه ۲ تیر در افتتاحیه برنامه استودیو انتخابات استانداری با اشاره به اینکه از ۷ خردادماه ستاد انتخابات استان تشکیل و احکام صادر شده است، اظهار کرد: با تشکیل ستاد انتخابات، ملزم شدیم تا هیئت‌های اجرایی را انتخاب کنیم. بر این اساس؛ ۳۰ نفر از معتمدین معرفی شدند.
 
رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی با بیان اینکه تعداد معتمدین در انتخابات مجلس شورای اسلامی ۸ نفر بودند  و در انتخابات ریاست‌ جمهوری ۹ نفر هستند، ادامه داد: تعداد ۴ هزار و ۵۶۷ شعبه اخذ رأی در کل استان خراسان رضوی مستقر شده‌اند که از این تعداد، ۳ هزار و ۵۰۸ شعبه ثابت، هزار و ۵۹ شعبه سیار، ۲ هزار و ۸۲۱ شعبه شهری و هزار و ۷۴۶ شعبه روستایی هستند. باید گفت؛ بیشترین شعب با تعداد هزار و ۹۲۰ شعبه در مشهد مقدس و کمترین شعب با ۳۹ شعبه در شهرستان‌های کوچک‌تر واقع هستند.
 
وی با اشاره به آموزش‌های صورت گرفته برای برگزار کنندگان انتخابات خاطرنشان کرد: مراحل آموزش نمایندگان فرماندار صورت گرفت و چنانچه کاربر و نماینده فرماندار در دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ضعیف بودند، غربالگری شدند. همچنین به ازای هر ۱۰ شعبه، یک بازرس داریم. 
 
طباطبایی با بیان اینکه هر یک از نامزد‌ها می‌توانند یک نماینده در شعبه داشته باشند، عنوان کرد: نمایندگان نامزد‌ها تا ۵ روز مانده به برگزاری انتخابات، فرصت دارند نمایندگان خود را برای هر شعبه ثابت معرفی نمایند.
 
معاون سیاسی استانداری خراسان رضوی و رئیس ستاد انتخابات استان با اشاره به اینکه ما ۸۴ هیئت اجرایی ناظر بر انتخابات داریم، تصریح کرد: انتخابات ریاست‌ جمهوری، جمعه ۸ تیرماه رأس ساعت ۸ صبح آغاز و تا ۶ عصر ادامه دارد. همچنین به دستور وزیر کشور، تا ساعت ۱۲ شب قابلیت تمدید خواهد داشت.
 
وی ضمن بیان اینکه دستگاه‌های احراز هویت به منظور بروزرسانی به تهران ارسال شده است، ادامه داد: حدود ۴ میلیون و ۹۰۰ نفر حائز شرایط رأی‌ دادن در خراسان‌رضوی هستند. بر این اساس؛ تعرفه‌های اخذ رأی پیش‌بینی شده و تمامی ملزومات شعب به شهرستان‌ها ارسال شده است.
 
طباطبایی به شرایط اخذ رای پرداخت و گفت: در انتخابات ریاست‌ جمهوری، مردم عزیز فقط با ارائه دو مدرک شناسایی شناسنامه یا کارت‌ ملی می‌توانند رأی بدهند.
 
رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی با بیان اینکه توافق‌نامه طرح میدان ۱۴ صفر ۳ با هدف آموزش جامعه، شناسایی و سیاسی نوجوانان انجام شده است، بیان کرد: در حوزه تعرفه، تعداد ۶ میلیون و ۱۵۰ هزار تعرفه در خراسان‌ رضوی پیش‌بینی شده است. بر این اساس؛ ۵ میلیون و ۷۲۰ هزار تعرفه به ۸۴ حوزه انتخابی استان ارسال شده است و مابقی به تعداد ۴۳۰ هزار تعرفه در مخزن استان نگهداری می‌شود تا در صورت لزوم استفاده شود.
 
وی با اشاره به اینکه ۵۴/۶ درصد مردم استان در انتخابات ریاست‌ جمهوری دوره قبل مشارکت داشتند، ابراز کرد: با توجه به رقابت بالای نامزد‌های ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳، پیش‌بینی می‌شود تا ۶۰ درصد مشارکت در خراسان‌ رضوی داشته باشیم. باید گفت؛ متولدین ۸ تیرماه سال ۱۳۸۵ به پایین می‌توانند در انتخابات شرکت نمایند.
 
طباطبایی در پایان یادآور شد: چهار نامزد انتخابات ریاست‌ جمهوری شامل آقایان امیرحسین قاضی‌زاده‌ هاشمی، سعید جلیلی، محمدباقر قالیباف و مسعود پزشکیان برای روز چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳، برای یک مکان درخواست حضور در مشهد دادند، بر این است؛ ما پذیرای همه نامزد‌های انتخابات هستیم ولی به‌ لحاظ تدارک امنیتی برای نامزد‌ها و طرفدارانشان، حتما باید مکان و ساعت هماهنگ شود تا تداخلی ایجاد نشود./933/
جواد رستمی
ارسال نظرات