۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۷۶۰۰۸۵
مدیر حوزه علمیه خراسان:

مبلغان معیارهای انتخاب اصلح و مشارکت حداکثری را تبیین کنند

مبلغان معیارهای انتخاب اصلح و مشارکت حداکثری را تبیین کنند
مدیر حوزه علمیه خراسان به شاخصه‌های فرد اصلح از منظر مقام معظم رهبری تأکید کرد و گفت: طلاب و مبلغان علوم دینی، علاوه بر دعوت مردم به مشارکت حداکثری در انتخابات ۸ تیرماه، شاخصه‌های نامزد اصلح را، برای یک انتخاب درست و منطقی تبیین کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین علی خیاط در جلسه شورای معاونین این حوزه، ضمن تبریک ولادت امام هادی علیه‌السلام، ارتباط با مسئله ولایت و امامت را بسیار حائز اهمیت دانست و به نقل قول از مقام معظم رهبری که از ایشان سوال پرسیدند: شما چرا حوادث کربلا را، با جزئیات دنبال می‌کنید که در پاسخ فرموده بودند: ما از قضیه غدیر درس گرفتیم، چرا که اگر قضایای تاریخی به خوبی روایت نشود، تحریف و یا به فراموشی سپرده خواهد شد، گفت: پرداختن به این مسائل هیج خللی به مسئله وحدت وارد نمی‌کند، زیرا غدیر یک مسئله تاریخی است و نمی‌شود واقعیت‌ها را انکار کرد.

وی افزود: واقعیت‌های غدیر باید برای جوانان امروز تببین شود، و یکی از وظایف اصلی روحانیت پرداختن به این مسائل است.

مدیر حوزه علمیه خراسان به برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای خدمت اشاره کرد و گفت: همان‌طور که مراسم بزرگداشت این شهید والامقام در مدرسه علمیه آیت‌الله خویی(ره) به خوبی برگزار شد، تمامی همکاران نسبت به این مراسم که یک‌شنبه ۳ تیرماه در مدرسه علمیه عالی نواب برگزار می‌شود، اهتمام ویژه داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین خیاط به اهمیت انتخابات جمعه ۸ تیرماه اشاره کرد و گفت: با توجه به جهاد تبیین که وظیفه اصلی طلاب و مبلغان است، می‌بایست مردم را امیدوارانه به حضور حداکثری در انتخابات دعوت نمایند.

وی بیان داشت: همچنین طلاب و مبلغان با ارائه راهکارها و تببین شاخصه‌های فرد اصلح، مردم را برای انتخاب رئیس‌جمهور انقلابی و جهادی و کسی که بتواند در چنین شرایطی سکان‌دار کشور باشد، کمک کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین خیاط به شاخصه‌های فرد اصلح از منظر مقام معظم رهبری تأکید کرد و افزود: امید است که همه مردم در این مشارکت حضور حداکثری داشته باشند و به یک انتخاب درست و منطقی و آنچه که مطلوب کشور است، دست یابند.

مدیر حوزه علمیه خراسان در پایان خاطرنشان کرد: این چند روز باقی‌مانده همه مدارس علمیه اهتمام ویژه‌ای نسبت به مسئله «انتخابات» داشته باشند، تا این اتفاق تاریخی بزرگ به بهترین وجه در کشور رقم بخورد.

ارسال نظرات