۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۷۶۰۱۷۰
حجت‌الاسلام روانبخش در گفت‌وگو با رسا تأکید کرد؛

مردم فریب «بنی حرف‌ها» را نمی‌خورند/ لزوم وحدت جبهه انقلاب برای جلوگیری از قدرت گرفتن غرب‌گرایان

مردم فریب «بنی حرف‌ها» را نمی‌خورند/ لزوم وحدت جبهه انقلاب برای جلوگیری از قدرت گرفتن غرب‌گرایان
عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) غربگرایان را در صدد رسیدن دوباره به قدرت عنوان کرد و گفت: در طول 8 سال دولت روحانی و بنی‌حرف‌ها، جریان غربی در کشور نفوذ کرد و در ابعاد فرهنگی و اقتصادی آسیب‌هایی را به همراه داشت.

حجت‌الاسلام قاسم روانبخش، عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا سازش در برابر غرب را طبق تجربه باعث ضرر و زیان کشور دانست و گفت: ما هر وقت استراتژی خود را ایستادگی و مقاومت قرار دادیم، آن‌ها عقب‌نشینی کردند و ما پیش روی کردیم.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) جریان غرب‌گرا را همیشه به دنبال سازش با غرب عنوان کرد و ابراز داشت: این‌ها به دنبال بسترسازی برای حاکمیت غربی‌ها در کشور هستند، یعنی می‌خواهند دشمن بر تمام شئون جامعه و کشور ما حاکم باشد.

وی به قدرت گرفتن جریان غرب‌گرا از دوم خرداد 1376 اشاره کرد و افزود: از همان موقع جریان غربگرا قدرت را به دست گرفتند و با شعار اصلاح و نام «اصلاحات» به صورت عملی زمینه را برای حاکمیت غربی‌ها در کشور فراهم کردند.

اعتدالیون با تفکر غرب گرایی روند پیشرفت کشور را متوقف کردند

حجت‌الاسلام روانبخش ادامه داد: در طول این هشت سال جریان غربی در کشور نفوذ کرد و در ابعاد فرهنگی و اقتصادی آسیب‌هایی را به همراه داشت؛ آن‌ها به دنبال از قاطعیت انداختن نظام اسلامی بودند و در برهه‌ای در جهت براندازی نظام گام برداشتند.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) سال 84 را سال شکست جریان غرب‌گرا در کشور معرفی کرد و گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری، «انقلاب در ریل خود قرار گرفت»؛ گرچه رئیس جمهوری که در آن زمان رأی آورد دچار انحراف شد، اما همین خارج شدن از ریل جریان غرب‌گرا ارزشمند بود؛ این مهم با بصیرت و اراده مردم انجام شد.

وی افزود: این جریان غرب‌گرا بار دیگر با نام «اعتدال» و برنامه‌ریزی جدید وارد شد؛ کشور را هشت سال دیگر متوقف کرد؛ ابزار این غرب‌گرایی مذاکره و آوردن دلایلی برای ضرورت ارتباط با آمریکا از جهات اقتصادی و فرهنگی و ابعاد مختلف دیگر بود؛ خوشبختانه با انتخاب آیت‌الله رئیسی و حاکمیت جریان انقلابی رونق اقتصادی و فرهنگی حاصل شد.

جریان غرب‌گرا در صدد برگشت به قدرت و برگرداندن وضعیت به دهه نود است

حجت‌الاسلام روانبخش جریان غرب‌گرا را در صدد برگشت به قدرت و برگرداندن وضعیت به دهه نود ارزیابی کرد و اظهار داشت: اکنون تابلوی ریاست جمهوری آقایان روحانی و شهید رئیسی جلوی چشم مردم است؛ مردم هر دو تابلو را در زمان رأی دادن در ذهن داشته باشند.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) برای جلوگیری از قدرت گرفتن جریان غرب‌گرا وحدت بین نیروهای انقلابی را لازم عنوان کرد و گفت: وحدت باید منجر به اعتلای ملاک‌ها و مبانی انقلاب اسلامی باشد و صرف وحدت مؤثر نیست؛ البته اولویت این است که کاندیداها آرامش جامعه را مانند چیزی که تاکنون بوده است حفظ کنند و در سخنرانی‌های خود در شهرهای مختلف از تنش زایی دوری کنند.

وی عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی را مد نظر قرار داد و ابراز داشت: کاندیدای خوب باید برای همه این زمینه‌ها برنامه داشته باشد؛ مردم نیز باید هوشیار باشند و به عملیاتی بودن یا نبودن برنامه‌ها بیاندیشند؛ مردم ما در طول تاریخ انقلاب «بنی حرف»ها (بنی صدر) و روحانی‌ها را دیده‌اند که خوب حرف می‌زدند.

حجت‌الاسلام روانبخش توضیح داد: آقای روحانی بسیار خوب حرف می‌زد؛ «من زبان دنیا را بلد هستم»، «کاری می‌کنم که سانتریفیوژ بگردد و زندگی شما هم بگردد»، «یارانه نمی‌گیرید بلکه شما به دولت یارانه می‌دهید»؛ این حرف‌ها کشور را هشت سال متوقف کرد و چهل سال در عرصه‌های مختلف به عقب راند.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) تصریح کرد: افرادی را که در ستادها جمع می‌شوند ببینید؛ اگر این شخص سر کار بیاید همین افراد حاضر در ستاد، پست می‌گیرند و وزیر، معاون و مشاور می‌شوند؛ همه در رأی دادن خود دقت کنند که چه کسی به درد نظام و انقلاب می‌خورد.

ارسال نظرات