۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۷۶۰۵۱۳
آیت الله صدیقی:

انتخابات، بیعت با رهبر انقلاب و امام زمان است

انتخابات، بیعت با رهبر انقلاب و امام زمان است
امام جمعه موقت تهران با اشاره به اهمیت شرکت باشکوه مردم در پای صندوق های رای، انتخابات را بیعت با نظام اسلامی، رهبر معظم انقلاب و امام زمان «عجل الله» دانست.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه اول نماز جمعه این هفته ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی با اشاره به اهمیت انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اظهار داشت: انتخابات بیعت با نظام اسلامی، رهبر معظم انقلاب اسلامی و بیعت با امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف است.

وی افزود: ما در هر فرصتی غدیر را تجدید می کنیم؛ چراکه ولایتمداری هزینه می خواهد و مردم ما در طول ۴۵ سال از عمر انقلاب اسلامی با رهبر معظم انقلاب بیعت کردند و پای این بیعت همیشه خواهند ایستاد.

جمهوریت و اسلامیت دو رکن اصلی انقلاب اسلامی

امام جمعه موقت تهران بیان داشت: نظام جمهوری اسلامی ایران دو رکن دارد که رکن جمهوریت و اسلامیت است و این نظام با این دو رکن با خون هزاران پاک باخته توحید، تضمین شده و انتخاب امروز، تضمینی برای شهداست که راه آنان ادامه دارد.

وی با اشاره به اهمیت همیاری مردم از نظام اسلامی و تبعیت از حاکم اسلامی خاطرنشان کرد: امیرالمومنین علیه السلام به دلیل این که مردم با ایشان همیاری نکردند، پیروز نشدند؛ اما امروز مردم ایران ولایتمدار هستند و به فضل الهی بر همه قدرت ها پیروز شده و مشکلات را حل خواهند کرد.

حضور مردم پای صندوق رای، رقم زدن سرنوشت خود است

آیت الله صدیقی ابزار کرد: حضور مردم پای صندوق رای، رقم زدن سرنوشت خود است و تک تک رای مردم اهمیت بسیاری دارد و دشمنان را از هجمه به نظام اسلامی ناامید کرده و سیلی محکمی بر دهان دشمنان خواهد زد.

وی با اشاره به سالروز ۷ تیر و شهادت ۷۲ خدمتگزار ایران اسلامی همچون شهید بهشتی در این روز عنوان داشت: شهید بهشتی به فرموده امام خمینی(ره) به تنهایی یک ملت بود و با بلند نظری خاصی که داشت، از بینش جهانی برخوردار بود.

شهید رئیسی خصوصیات شهید بهشتی را به ارث برده بود

امام جمعه موقت تهران افزود: شهید رئیسی خصوصیات شهید بهشتی را به ارث برده بود و راه شهید بهشتی را در عین سعه صدر قابل تحسین با مواضع انقلابی و ولایی ادامه داد و با تهمت ها و توهین ها راه صحیح انقلاب اسلامی را پیمود.

وی اضافه کرد: شهید رئیسی خستگی را خسته کرده بود و عنصری پویا، خدمتکار و بی توقع بود و وجود او برای کشور، مغتنم بود و ما باید امروز نیز رئیسی جمهوری انتخاب کنیم که اصلح باشد.

رئیس جمهوری اصلح است که در برابر امام امت، امامت نکند

آیت الله صدیقی بیان داشت: اصلح کسی است که معتقد به مبانی انقلاب اسلامی بوده و ولایتمدار باشد و در برابر امام امت، امامت نکند و در تمامی جبهه‌های فکری و عملی خود، اقتدا کننده رهبر معظم انقلاب اسلامی و مبانی اسلامی باشد.

امام جمعه موقت تهران کاری بودن را یکی از شاخصه های انتخاب فرد اصلح دانست و بیان داشت: کارایی، یکی از معیارهای اصلی انتخاب رئیس جمهور است و باید فردی که توانایی کار را داشته باشد انتخاب کنیم.

وی افزود: یکی دیگر از معیارهای انتخاب فرد اصلح این است که رئیس جمهور باید عشق به مردم داشته و خود را برای مردم هزینه کند؛ همانند شهید جمهوری که عاشق مردم بود و برای رفاه و آسایش آنان، شب و روز نمی شناخت.

ارسال نظرات