۰۳ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۷۶۰۵۴
امام جمعه قم:

توفیق در عرصه خدمت یک موهبت الهی است

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای فرهنگ عمومی استان قم گفت: تلاش های فراوانی در عرصه فرهنگ و نشر معارف اهل بیت(ع) انجام شده است که با قدردانی جبران نمی شود.
2/ حجت الاسلام والمسلمين محمد سعيدي امام جمعه قم


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی، امام جمعه قم در دومین مراسم تجلیل از خادمان نمونه فرهنگ عمومی استان قم که صبح امروز، سوم اسفندماه در سالن اجتماعات اداره کل سازمان تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، ریشه شکرگزاری را در فطرت انسان ارزیابی کرد و گفت: انسان های با فطرت و صالح در مقابل احسان دیگران در موضع جبران برآمده و تا حد امکان بلکه افزون بر احسان محسن تشکر می کنند.

وی افزود: تلاش های فراوانی در عرصه فرهنگ و نشر معارف اهل بیت(ع) انجام شده است که با قدردانی جبران نمی شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان قم اظهار داشت: افراد مخلصی که لباس خدمت بر تن کردند و عزم خود را برای ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) جزم کردند، هیچ گاه انتظار قدردانی ندارند، اما امروز بر خورد لازم می دانیم از آنان تجلیل کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی خاطرنشان کرد: این افراد با اخلاص، خدا را ناظر خدمات خود می بینند و توفیق خدمت در عرصه های فرهنگی را یک موهبت الهی می دانند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تجلیل از شخصیت آیت‌الله مرعشی نجفی، ابراز داشت: آیت‌الله مرعشی نجفی با تحمل سختی ها و محرومیت های فراوان در حفظ و جستجوی قدمی، قلمی و اثری از فرهنگ ناب شیعه تلاش کردند تا روزی به کار آید.

امام جمعه قم اضافه کرد: تلاش های فردی آیت‌الله مرعشی نجفی در جمع آوری آثار، غربت جهان اسلام را می رساند و دست نوشته ها و خاطرات ایشان تنها گوشه ای از خدمات ارزنده آن بزرگوار به جهان اسلام است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی در ادامه با اشاره به فعالیت های درخشان آیت‌الله محمد علی شرعی در عرصه های مختلف فرهنگی نیز گفت: آیت‌الله شرعی بی منت در عرصه های مختلف خدمت کرده اند و هنوز زود است مردم استان قم بدانند که ایشان چه خدمات ارزنده ای را در عرصه های مختلف انجام داده اند.

وی همچنین با اشاره به خدمات درخشان حجت‌الاسلام حسین ایرانی در عرصه های فرهنگی کشور، ابراز داشت: حجت‌الاسلام ایرانی مانند چراغی در شهر قم درخشیدند و سال ها در سنگرهای مختلف از جمله مجلس شورای اسلامی و سازمان تبلیغات از یاران امام راحل‌(ره) و رهبر معظم انقلاب بودند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان قم در پایان بیان داشت: برگزاری مراسم تجلیل از خادمان نمونه فرهنگ عمومی استان قم زمینه ای است تا خادمان فرهنگی بدانند هرگاه برای خدا کاری انجام دهند، اگرچه روزی از آنان تقدیر خواهد شد، اما مهم‌تر از آن رضایت حضرت ولی عصر(عج) از آنان را به دنبال دارد. /920/پ202/ع

ارسال نظرات