۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۷۶۰۶۸۴

کتاب "اجتهاد تمدنی، چیستی، چرایی و چگونگی" منتشر شد + لینک

کتاب
کتاب اجتهاد تمدنی چیستی، چرایی و چگونگی اثر حجت الاسلام واسطی در گروه منطق فهم دین پژوهشکده حکمت و دین پژوهی پژوهشگاه و توسط انتشارات پژوهشگاه به زیور طبع آراسته شد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، کتاب اجتهاد تمدنی چیستی، چرایی و چگونگی اثر حجت الاسلام والمسلمین عبدالحمید واسطی در گروه منطق فهم دین پژوهشکده حکمت و دین پژوهی پژوهشگاه و توسط انتشارات پژوهشگاه به زیور طبع آراسته شد.

شکل‌گیری یک تمدن، تابع شکل‌گیری ساختار‌ها و فرایند‌های آن است؛ در یک تمدن، اشخاص نقش مستقل ندارند بلکه جاری در نظامات آن هستند و افکار، احساس‌ها و رفتار‌های آنها در این نظامات شکل می‌گیرد.

ساختار‌ها و فرایند‌های یک جامعه، می‌توانند در اثر مواجهه با نیازها، تعارض‌ها و تزاحم‌ها به‌صورت ناخودآگاه شکل بگیرند و به تدریج تکامل یابند و می‌توانند براساس سطح دانشی که در علوم انسانی در هر عصر و زمانه‌ای وجود دارد و برآیند آنها در مدل‌های توسعه و پیشرفت ظهور می‌یابد، شکل بگیرند.

کتاب

مسلمانان مبتنی بر مبانی معرفتیِ خود، کتاب و سنت را از منابع دانشی برای شکل‌دهی به ساختار‌ها و فرایند‌های مورد نیاز یک تمدن می‌دانند و در طول دهه‌های گذشته تلاش مستمر برای اکتشاف این دانش کرده اند. تحقیق حاضر می‌کوشد تا مبانی و روش موجّه برای این اکتشاف را ارائه کند.

کتاب اجتهاد تمدنی چیستی، چرایی و چگونگی اثر حجت الاسلام عبدالحمید واسطی، که هر جلد با قیمت ۲۳۵۰۰۰ تومان راهی بازار نشر شد و علاقمندان جهت تهیه کتاب می توانند به نشانی اینجا مراجعه کنند.

ارسال نظرات