۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۷۶۰۷۰۳
رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات:

باید از بعد اقتصادی به صادرات فرهنگی نگاه کنیم

باید از بعد اقتصادی به صادرات فرهنگی نگاه کنیم
حجت الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور گفت: موضوع صادرات فرهنگی را از بُعد اقتصادی نگاه نمی‌کنیم. احساس می‌کنیم هر چیزی اقتصادی شود به صورت طبیعی توسعه پیدا خواهد کرد.
به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، مراسم گرامیداشت روز دیپلماسی فرهنگی و تعامل با جهان و ثبت این مناسبت در تقویم رسمی کشور، امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در در محل این سازمان برگزار شد.
 
ایمانی‌پور در این مراسم درباره شهید رئیسی گفت: او علاوه بر حیات پربرکت، شهادت پرثمری هم داشت که می‌توان نزدیکی ملت و دولت را یکی از ثمره‌های آن دانست. پروژه ملت و دولت که رسانه‌های غربی تبلیغ می‌کردند با شهادت او برطرف شد. مردم نشان دادند که با وجود دلخوری‌هایی که وجود دارد، وقتی باید در میدان حضور داشته باشند، هستند.
 
رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات ادامه داد: یکی دیگر از برکات شهادت رئیس جمهور همبستگی با ایران اسلامی بود. پس از عملیات‌های طوفان‌الاقصی و وعده صادق دوست و دشمن ایران را ستایش می‌کنند.
 
وی افزود: یکی از فرهیختگان یونانی به من گفت: «امروز انسانیت مدیون جمهوری اسلامی ایران است.» این جمله سنگینی است. یکی از ویژگی‌های شهید رئیسی ولایت‌مداری و تکلیف‌مداری بود. ولایتمداری شهید رئیسی در جای جای دوره ۳ ساله ریاست جمهوری به خوبی دیده می‌شد. در خدمتگزاری و مظلومیت بسیاری ایشان را به شهید بهشتی تعبیر می کنند که تعبیر درستی است.
 
حجت الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور اظهار داشت: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای انسجام امور فرهنگی بین‌المللی و ایجاد قرارگاه مشترک امور فرهنگی بین‌المللی در کشور تأسیس شده است.
 
وی با اشاره به سالروز تاسیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: این سازمان برای انسجام امور فرهنگی بین‌المللی و ایجاد قرارگاه مشترک امور فرهنگی بین المللی در کشور تأسیس شده است. 
 
رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بیان داشت: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای قرارگاه شدن و انسجام فعالیت‌های فرهنگی در ۳ دهه گذشته تلاش‌های خوبی انجام داده است. دیپلماسی فرهنگی قدرت نرم کشورها بوده. هر کشوری که دیپلماسی فرهنگی فعال‌تری دارد قدرتمندتر است. دیپلماسی فرهنگی اقتصاد کشور را شکوفا کرده، امنیت‌زا بوده و از هر جهتی برای کشورها آورده دارد. 
 
وی با بیان اینکه ایران اسلامی در حوزه سخت بازدارندگی کافی دارد، اظهار داشت: اما در حوزه فرهنگی هنوز با قدرت نرم در جهان فاصله داریم.
 
حجت الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور گفت: به موازات جریان تحریم در کشور، جریان تحریف حقایق هم وجود دارد. اگر موفق شویم تحریف حقایق را با ارائه تصاویر درست برطرف کنیم، تحریم‌ها نیز شکسته خواهند شد.نگاه‌های جدیدی در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی شکل گرفته که یکی از این نگاه‌ها توجه به حوزه غیردولتی و مشارکت مردمی و حلقه‌های میانی است. ظرفیت‌های بسیاری در کشور در حلقه‌های میانی وجود دارد که می‌توانند تأثیرات مثبتی در عرصه بین‌الملل داشته باشند. 
 
رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اعلام کرد: موضوع صادرات فرهنگی را از بُعد اقتصادی نگاه نمی‌کنیم. احساس می‌کنیم هر چیزی اقتصادی شود به صورت طبیعی توسعه پیدا خواهد کرد.
ارسال نظرات