۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۹
کد خبر: ۷۶۰۷۶۳
آیت‌الله غروی در گفت‌وگو با رسا:

مردم به نامزدی رأی دهند که دشمن چشم طمع به او نداشته باشد

مردم به نامزدی رأی دهند که دشمن چشم طمع به او نداشته باشد
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با توصیه به هواداران کاندیداهای ریاست جمهوری به حفظ فضای سالم انتخاباتی، گفت: اصلح آن فردی است که دشمن به او چشم طمع ندارد و در آینده از او سهم خواهی نخواهد کرد.

آیت‌الله سید محمد غروی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و استاد درس خارج در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا با تشکر از مردمی که در دور اول انتخابات ریاست جمهوری 1403 وظیفه شرعی، قانونی و اخلاقی خود را انجام دادند گفت: مردم تلاش کردند تا کسی را که به نظرشان اصلح است بر کرسی ریاست جمهوری بنشانند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بر رأی دادن به عنوان وظیفه اجتماعی تأکید کرد و ابراز داشت: انتخاب رئیس دستگاه اجرایی مهمترین نقش را برای نظم کشور و رفع مشکلات مردم دارد.

وی حضور مردم را خوب ارزیابی و تصریح کرد: انتظار ما خیلی بیش از این بود؛ البته اکنون فرصت دوباره‌ای برای افرادی که شرکت نکردند پیش آمده است تا در دور دوم انتخابات کوتاهی خود به هر دلیل که بوده است را جبران کنند.

آیت‌الله غروی حضور مردم را پشتوانه‌ای برای نظام مقدس جمهوری اسلامی برشمرد و گفت: این نظام برای مردم است و خوب و بد آن نصیب خود مردم می‌شود؛ اقتدار و حاکمیت یک نظام به این است که مردم پشت آن باشند؛ انتخابات فرصتی است تا مردم حمایت خود از نظام را نشان دهند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با توجه به محدود شدن نامزدهای ریاست جمهوری به دو نفر، تصمیم‌گیری در دور دوم انتخابات را بسیار ساده‌تر ارزیابی کرد و اظهار داشت: کسانی که دلسوز نظام هستند، به سرنوشت کشور خود و ایرانی بودنشان توجه دارند و می‌فهمند که در چه مقطع تاریخی قرار داریم و از چه موقعیت جهانی برخوردار هستیم، دست به دست هم دهند و حضور سنگینی در این دور از انتخابات داشته باشند تا بر رشد و تعالی نظام بیافزایند.

وی درباره نامزد اصلح گفت: مردم باید به گفت‌وگوها، بحث‌ها و مناظره‌هایی که وجود دارد توجه کامل داشته باشند؛ ببینند که کدامیک به گفتمان انقلاب، امام راحل و رهبر معظم انقلاب نزدیک‌تر است و کدام با اهداف انقلاب سازگارتر است.

آیت‌الله غروی در بیان یکی از شاخصه‌های اساسی تشخیص اصلح اظهار داشت: دشمن قادر نیست از برگزاری انتخابات جلوگیری کند؛ اما ممکن است از شخصی حمایت کند؛ این حمایت به دلیل چشم طمعی است که به او دارد؛ عقبه او برای دشمن قابل فهم و درک تر است و در ارزیابی‌های خود به این نتیجه رسیده است که بهتر می‌تواند او را تحت تأثیر قرار دهد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه صلاحیت هر دو نامزد حاضر به وسیله شورای نگهبان تأیید شده است گفت: مردم باید به این مسأله دقت کنند که از بین این دو صالح چشم طمع دشمن بیشتر به کدام سمت است؛ با این استدلال می‌توانند فرد مقابل را به عنوان اصلح برگزینند.

وی توضیح داد: حمایت جریان‌ها بی‌طمع نیست و در نتیجه سهم‌خواهی خواهند داشت؛ ممکن است همین سهم‌خواهی و فشارها سبب شود که افراد نالایق و ناشایست وارد قوه اجرایی شوند؛ چنین تجربه‌ای را پیشتر داشته‌ایم که قوه مجریه جمهوری اسلامی را حتی از اصل اسلامی آن دور کرده‌اند.

آیت‌الله غروی از مردم درخواست کرد تا با دقت بیشتر به مناظرات و گفت‌وگوهای بین نامزدها اصلح را که به انقلاب نزدیکتر است تشخیص دهند و گفت: اصل صلاحیت این کاندیداها به وسیله شورای نگهبان به تأیید رسیده است، بنابراین نباید از ایشان بدگویی کرد اما دلسوزان نظام، ترس‌ها و دل نگرانی‌هایی را دارند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم طرفداری‌هایی را که باعث ایجاد اختلاف و دو قطبی در جامعه شود نکوهش کرد و ابراز داشت: مردم در فضای سالم بهتر تصمیم می‌گیرند؛ بنابراین حمایت‌ها و تبلیغ‌ها در فضایی دور از اهانت، جسارت، توهین و تهمت برگزار شود تا تبلیغات سالم و معقول تأثیرگذار باشد؛ فضای آلوده فضا را به سمت رأی دادن‌های احساسی پیش می‌برد.

وی برای بعد از انتخابات توصیه کرد: هر کدام از کاندیداها که انتخاب شدند، پس از تأیید رهبر معظم انقلاب، سکان‌دار قوه اجرایی کشور خواهد شد و وظیفه همه مردم حمایت از این شخص برای حرکت در چارچوب قانون اساسی و رساندن کشور به اهداف بلند و مشخص است.

ارسال نظرات